Jakie podjęliśmy działania?
- Początkowo: wartość konwersji – 62 000 zł w 2021 roku
- Obecnie: wartość konwersji – 1 142 000 zł 2024 roku
Podczas realizacji kampanii marketingowych dla naszego Partnera Biznesowego skupiliśmy się na utrzymaniu wysokiego wskaźnika ROAS oraz zwiększeniu wartości konwersji dla jego sklepu internetowego.
W oparciu o dane z pierwszych miesięcy współpracy oraz na podstawie szczegółowych informacji pochodzących z analizy wykonanej z pomocą Google Analytics postanowiliśmy wytypować kluczowe brandy generujące najwyższy przychód i osiągające najlepszy wskaźnik ROAS. W wyniku tej decyzji uruchomiliśmy kampanię Performance Max skupiającą się właśnie na dedykowanych markach stanowiących główne źródło zarobku. Utrzymując ROAS na wysokim poziomie, stała się ona głównym elementem naszej strategii. Niemniej jednak, aby zwiększyć sprzedaż pozostałego asortymentu, wyodrębniliśmy go, tworząc jednocześnie tożsamą do poprzedniej kampanię Performance Max. Pozwoliło to zmaksymalizować zasięg przy optymalnym wykorzystaniu budżetu.
- Początkowo: ROAS – ok. 500% w 2021 roku
- Obecnie: ROAS – 1000+% w 2024 roku
Aby odzyskać porzucone przez klientów koszyki, zastosowaliśmy również remarketing dynamiczny. Dzięki spersonalizowanym przekazom udało nam się ponownie zaangażować niektórych klientów, którzy dokończyli swoje zakupy. Ponadto, w celu dotarcia do potencjalnych konsumentów na innych kanałach sprzedażowych, uruchomiliśmy także kampanię wideo w serwisie YouTube, podpinając ją bezpośrednio pod feed produktowy.
Wypracowane efekty w praktyce
Podczas nawiązywania naszej współpracy w 2021 roku, Retrun on Ad Spend naszego Partnera Biznesowego oscylował w granicach 500-600% przy nakładzie finansowym wynoszącym 12 000 zł. Wartość konwersji sięgała wtedy 62 000 zł. Po wprowadzonych przez nas optymalizacjach i zmianach, w sierpniu 2024 roku, przy nakładzie wynoszącym 100 000 zł, osiągnęliśmy ponad 1 142 000 zł w wartości konwersji zakupowych. ROAS na poziomie przekraczającym 1000% w tym samym okresie pokazuje, że nasze kampanie oraz wszystkie działanie były nie tylko słuszne, ale także efektywne. Ponadto wyemitowana kampania wideo uzyskała ponad 9000 wyświetleń, 1190 obejrzeń oraz wygenerowała zwrot nakładów na poziomie ponad 1000%. Wszystkie składowe przyniosły więc miarodajne korzyści przekładające się na realny wzrost wyników sprzedażowych.