Case Study Firma Deweloperska

Kilka słów o firmie

Firma z branży deweloperskiej, która specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym. Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie. Działa aktywnie w Toruniu i Bydgoszczy.

Cele i założenia

Nasza współpraca zaczęła się w 2019 roku. Od początku celem działań było wypracowanie znacznego wzrostu konwersji przy jednoczesnym obniżeniu średniej stawki za kliknięcie. Koncentrowaliśmy się głównie na poprawie wyników związanych z odbiorcami, którzy dokonują akcji na urządzeniach mobilnych – w branży deweloperskiej są oni najistotniejszymi z użytkowników. Oprócz tego założyliśmy, że dobrym pomysłem będzie podjęcie działań wielokanałowych, aby zapewnić użytkownikom jak najlepszy dostęp do strony firmy, biorąc pod uwagę sieć, w jakiej mogą wyszukiwać tego typu reklam.

Podjęte działania

Podjęliśmy się zrealizowania:

  • kampanii w sieci wyszukiwania (klasyczne kampanie search);
  • kampanii reklamowej (na użytkowników nowych i powracających);
  • kampanii Demand Generation – strategia marketingowa skoncentrowana na zwiększaniu świadomości i zainteresowania produktami lub usługami firmy;
  • kampanii video;
  • kampanii Performance Max;
  • dodatkowo kampanii lokalnej.

W naszych działaniach uwzględniliśmy użytkowników na urządzeniach mobilnych, gdyż tacy zdecydowanie stanowią wartość dodaną kampanii. Mają oni wysoki udział w konwersjach konta reklamowego.

Trzon prowadzonych działań skupiony był wokół kampanii lokalnej oraz remarketingowej. Z punktu widzenia liczby konwersji i kosztu pozyskania odpowiadają one za główne źródło kontaktu klientów z reklamowaną firmą.

Wypracowane efekty

Oto przykładowe wyniki, które udało nam się wypracować:

Rok 2022 był przełomowy dla kampanii. Od tego momentu widać progres w zakresie znacznego wzrostu konwersji przy jednoczesnym obniżeniu średniej stawki za kliknięcie (średni CPC). W 2024 roku notujemy razem z mikrodziałaniami ponad 12 tys. konwersji.

W zakresie generowania zasięgu, a więc pozyskiwanych kliknięć i wyświetleń notujemy stały wzrost tych wskaźników z roku na rok, gdzie w 2024 roku wynik wyświetleń wynosi niemal 10 mln.

Od 2022 roku wraz ze spadkiem średniej stawki za kliknięcie wzrasta współczynnik klikalności. Z punktu widzenia różnorodnej oferty i inwestycji firmy, stanowi to istotny element skuteczności podjętych działań.

Kampania generuje ¾ konwersji z urządzeń mobilnych.

Kampanie zasięgowe (Demand Generation oraz Performance Max) idealnie sprawdziły się w kwestii generowania niskiej stawki za kliknięcie, budując w ten sposób zasięg i bazę potencjalnych klientów.

Warto wspomnieć, że generujemy konwersje po obejrzeniu, a więc dzięki interakcjom z klipem reklamowym na platformie YouTube, pozyskujemy również zaangażowanych odbiorców skłonnych do wykonania cennych działań. Tego typu strategia osiąga średni koszt obejrzenia (średni CPV) na poziomie 0,02 zł.

Ponadto dzięki kampaniom w sieci wyszukiwania, które są dedykowane określonym inwestycjom, osiągamy korzystne wartości w zakresie współczynnika CTR.

A co najważniejsze osiągamy te wyniki w priorytetowej dla firmy lokalizacji.