Case Study Facebook – Branża Spożywcza

Klient działa w branży spożywczej, oferując jednocześnie unikatowy produkt w postaci smażonego sera. Jest to asortyment szczególny — o charakterze regionalnym, dlatego jego promocja stanowiła pewne wyzwanie. Tym bardziej że celem, jaki mieliśmy do zrealizowania, było zbudowanie społeczności wokół firmy, która byłaby szczerze związana z marką. Współpracę rozpoczęliśmy w lipcu 2018 roku, a pierwsze zauważalne rezultaty naszych działań pojawiły się stosunkowo szybko.

Wyzwanie

Samym wyzwaniem była już branża spożywcza, która cechuje się dużą konkurencyjnością, jednocześnie w jej obrębie mieliśmy do wypromowania produkt niszowy. Na samym początku współpracy musieliśmy zacząć od utworzenia profilu na FB, którego klient nie posiadał, dodatkowym utrudnieniem był niski budżet, w którego obrębie musieliśmy działać.
Klientowi zależało przede wszystkim na organicznym pozyskiwaniu klientów. Mając to na uwadze, zdecydowaliśmy się na przygotowanie kampanii wizerunkowej, dzięki której mogliśmy zbudować świadomość marki i stworzyć lojalną społeczność zgromadzoną wokół niej.

Cel działań

• wykreowanie pozytywnego wizerunku w social media
• stworzenie zaangażowanego środowiska fanowskiego wokół marki


Nasza strategia


Opracowując strategię, wzięliśmy pod uwagę wszystkie utrudnienia oraz główne cele wskazane przez klienta. Nasze działania rozpoczęliśmy od określenia zainteresowań i stworzenia persony odbiorcy oraz koncepcji graficznej. Szukaliśmy wspólnego mianownika dla potencjalnych odbiorców, na którym moglibyśmy oprzeć wzorzec działań — kampania wizerunkowa, zwłaszcza w takiej branży, wymagała od nas nieszablonowego podejście, tym bardziej że budżet mocno nas ograniczał.
Zdecydowaliśmy się na tworzenie oryginalnych kreacji, publikowanie cytatów i aforyzmów nawiązujących do branży, ciekawostek kulinarnych, publikowanie przepisów, cykli, przeprowadzanie ankiet, tworzenie porad — dzięki temu udało nam się skupić grupę użytkowników wokół profilu, realnie zainteresowaną tematyką. Działania uzupełniliśmy o inwestowanie niewielkich kwot w kampanie płatne.

1. Kampania na page likes

CEL Pozyskanie większej ilości fanów na fanpage’u klienta.
KANAŁY Facebook, Messenger, sieć reklamowa Facebooka

2. Kampania na posty promowane i zasięg

CEL Zwiększenie aktywności pod postami umieszczonymi
na Facebooku. Wzrost zasięgu organicznego
oraz budowanie społeczność wokół marki.
KANAŁY Facebook, Messenger, sieć reklamowa Facebooka

KREACJE GRAFICZNE POSTÓW

Grafiki do postów łączą w sobie cechy, które klient chciał szczególnie uwypuklić na swoim profilu
-połączenie tradycji i jakości z nowoczesnością.