Case Study Facebook – Branża e-commerce

Klientka prowadzi mały sklep stacjonarny w niewielkim mieście (50 tys. mieszkańców). W celu zwiększenia zysków zdecydowała się na założenie sklepu internetowego. Pomimo wdrożenia rozwiązań z zakresu Google Ads oraz SEO nie generował on zakładanych dochodów.

Wyzwanie

Samym wyzwaniem była już branża kosmetyczna, która w e-commerce cechuje się dużą konkurencyjnością. Na rynku działa wiele firm, oferujących produkty z niższych półek cenowych, przez co trudno pozyskać nowego klienta. Brak przystosowania strony internetowej klientki do potrzeb urządzeń mobilnych także utrudniał prowadzenie efektywnych działań.
Wyzwanie stanowiło także ustalenie trafnej grupy docelowej. Kosmetyki dla kobiet to bardzo szeroki asortyment, dlatego konieczne było zawężenie odbiorców, przy czym nie mogliśmy pozwolić sobie na zbyt szczegółowe dopasowanie — ponieważ zbyt precyzyjne targetowanie mogło całkowicie uniemożliwić pozyskanie wartościowych konwersji.

Cel działań

•sprzedaż najważniejszego produktu dla klienta (perfumy lane)
•zmniejszenie liczby porzuconych koszyków
•generowanie ruchu na stronie internetowe

Nasza strategia


Opracowując strategie, wzięliśmy pod uwagę wszystkie utrudnienia oraz główne cele wskazane przez klientkę. Ostatecznie zdecydowaliśmy się wykorzystać trzy rodzaje kampanii — na ruch, na konwersje oraz skierowanej do osób, które przynajmniej raz odwiedziły sklep internetowy.

1. Kampania na ruch

przekierowująca do skepu

CEL Zwiększenie ruchu na stronie sklepu, pozyskanie danych o potencjalnie zainteresowanych kupnem produktu klientach.

KANAŁY Facebook, Messenger, sieć reklamowa Facebooka

TARGET Testowanie trzech grup docelowych
→ Ogólna Zainteresowania – kosmetyki, zapachy, znane marki perfum, przyzwyczajenia zakupowe, aktywność w internecie
→ Wąska Wybranie możliwych okoliczności np. perfum na prezent dla osób, których bliscy będą obchodzić urodziny

MIERZENIE KONWERSJI FEEDBACK OD KLIENTKI

2. Kampanie na konwersje

dodanie do koszyka i zakup

CEL Zwiększenie sprzedaży i zainteresowania produktem.

KANAŁY Facebook, Messenger, sieć reklamowa Facebooka

TARGET Zoptymalizowany target z kampanii na ruch został wykorzystany w dwóch wariantach remarketingu:
→ Remarketing statyczny Stworzenie grup niestandardowych odbiorców na podstawie danych z poprzednich kampanii oraz wykorzystanie algorytmów do optymalizowania targetu
→ Remarketing dynamiczny Do osób, które wyświetliły wcześniej reklamy,
zareagowały post lub weszły w inne interakcje z materiałami, ale nie dokonały zakupu

MIERZENIE KONWERSJI FEEDBACK OD KLIENTKI

3. Kampania na porzucone koszyki

oraz sprzedaż innych produktów z katalogu

CEL Zmniejszenie liczby porzuconych koszyków.

KANAŁY Facebook, Messenger, sieć reklamowa Facebooka

TARGET Dwa warianty
→ Pierwszy wariant Osoby, które dodały do koszyka produkt,
ale nie dokonały zakupu
→ Drugi wariant Osoby, które wyświetliły produkt, ale go nie kupiły

MIERZENIE KONWERSJI PIKSEL FACEBOOKA

KREACJE REKLAMOWE

Wykorzystaliśmy reklamy graficzne oraz reklamy video.