Obecnie chcąc wypromować swoją firmę w internecie, a także skutecznie zwiększyć sprzedaż w segmencie e-commerce, można skorzystać z oferty związanej z usługami SEO i Google Ads w formie pojedynczej lub łączonej. Warto przy tym znać wady i zalety każdej z nich. W ten sposób można świadomie zdecydować się na rozwiązanie najlepiej dopasowane do indywidualnych oczekiwań.
Charakterystyka działań SEO
Przede wszystkim warto wskazać na różnice pomiędzy działaniami SEO a związanymi z prowadzeniem kampanii Google Ads. Te pierwsze mają na celu osiągnięcie jak najlepszej pozycji strony w rankingu wyszukiwarki Google. Wiąże się to z wyświetlaniem witryny wyżej w wynikach dla zapytań wpisywanych przez użytkowników, co zwiększa szanse na generowanie na niej ruchu.
Czynności SEO obejmują dostosowanie strony do wymagań algorytmu dotyczących m.in. wykorzystania wysokiej jakości treści, czy optymalizacji działania serwisu nie tylko na urządzeniach desktopowych, ale i mobilnych. Lista fraz jest przy tym ograniczona i w głównej mierze zależy od liczby podstron. Prace w zakresie pozycjonowania są prowadzone długofalowo, na efekty należy więc przez jakiś czas czekać.
Zalety Google Ads
Kampanie Google Ads przynoszą rezultaty o wiele szybciej. Wszystko ze względu na to, jak szybko da się uruchomić i zoptymalizować grupy reklam. Dodatkowo można je precyzyjnie kierować, co znacząco zwiększa skuteczność. Docierają one przy tym do o wiele większej grupy użytkowników. Problemem może być w tym wypadku jedynie ignorowanie ich przez odbiorców, jednak można to rozwiązać, korzystając z różnych typów reklam, np. displayowych równocześnie z wideo i tekstowymi.
Jednocześnie limit słów kluczowych jest niemal nieograniczony, a materiały i ich wyświetlanie są niezależne od aktualizacji algorytmu. W przypadku Google Ads o wiele łatwiej kontrolować też kampanie pod kątem trendów sezonowych. Wszystkie są jednak w pełni zależne od budżetu i przynoszą efekty wyłącznie w okresie, w którym działają, a środki pieniężne w podłączonej do konta metodzie płatności są dostępne.
Wybierać usługi pojedyncze czy łączone?
Niektóre firmy, zanim zdecydują się na łączoną inwestycję, chcą przekonać się, czy przyniesie im ona wymierne korzyści. W takiej sytuacji należy zdecydować, co bardziej odpowiada marketingowym priorytetom: SEO, czy Google Ads. Konieczne będzie zastanowienie się nad tym, na czym najbardziej zależy przedsiębiorstwu. Jeżeli jest to szybkie zwiększenie widoczności i kierowanie na konkretne strony w serwisie, lepiej wybrać Google Ads. Jeżeli natomiast właściciel witryny chce skupić się na ruchu z organicznych wyników wyszukiwań, lepiej postawić na pozycjonowanie.
Wiedząc, jakie są mocne i słabe strony obu rozwiązań, łatwo zauważyć, że optymalne efekty można osiągnąć poprzez połączenie ich w ramach prowadzonych działań. Dzięki temu pierwsze wyniki związane ze zwiększeniem ruchu i konwersji zauważalne są tuż po uruchomieniu kampanii reklamowych. Natomiast za pomocą SEO, równolegle budowana jest wysoka pozycja w rankingu Google. Jednocześnie działania rozłożone są równomiernie na efekty krótko- i długofalowe, co z perspektywy prowadzenia biznesu w sieci jest najbardziej pożądane.
Realizacja usług komplementarnych
Zalecanym sposobem na wdrożenie kompleksowych działań SEM jest skorzystanie z usług profesjonalistów posiadających odpowiednie doświadczenie. W takim wypadku do SEO i Google Ads przydzielane są wyspecjalizowane zespoły, które mogą przeprowadzić audyt strony i szczegółową analizę dotychczasowych działań marketingowych. Na tej podstawie opracowywana jest strategia wraz z harmonogramem prac. Są one równolegle realizowane w każdej z grup specjalistów, którzy współpracują między sobą, aby uzyskać optymalne wyniki.
Bardzo istotny jest przy tym monitoring efektów zarówno kampanii, jak i pozycjonowania. Pozwala on w przypadku Google Ads na szybką reakcję, np. na czasowe trendy i okazje, w pozycjonowaniu umożliwia natomiast wprowadzanie zmian związanych z aktualizacjami algorytmu i podniesieniem jakości strony. Właściwe wdrożenie i późniejsza optymalizacja SEM w rezultacie przyczyniają się do budowy rozpoznawalności i pozycji marki, przyciągają nowych użytkowników, służą również do pozyskiwania zaufania dotychczasowych klientów zwłaszcza w branży e-commerce. Wybranie usług łączonych jest przy tym rozwiązaniem zarówno dla firm nowych, jak i tych, które od dłuższego czasu działają na rynku.
Jesteś zainteresowany prowadzeniem synchronicznych działań SEO i Google Ads?
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: