13 czerwca 2017

Zalety stosowania Google Analytics

Zalety stosowania Google Analytics

Google Analytics to jedno z ważniejszych narzędzi dla właścicieli stron internetowych. Pozwala ono monitorować aktualny ruch użytkowników w witrynie, a przez to na bieżąco dostosowywać strategię marketingową firmy do aktualnych oczekiwań klientów. Otrzymując statystyki związane z ruchem na stronie, jej właściciel może na bieżąco reagować na wzrost zainteresowania lub zoptymalizować, nie do końca działające, ścieżki konwersji.

Google Analytics – uniwersalne narzędzie

Jedną z większych zalet systemu Google Analytics jest uniwersalność. Korzystać z niego może bowiem każdy, kto posiada własną witrynę internetową i chce kontrolować ruch na poszczególnych podstronach. By móc posługiwać się tym narzędziem, wystarczy założyć konto Google, zarejestrować się w Google Analytics, a także umieścić wygenerowany kod w odpowiednim miejscu na swojej stronie internetowej. Nie trzeba natomiast posiadać konta w innych usługach takich jak: Google AdWords, AdSense czy Google Webmaster Tools. Warto jednak wiedzieć, że posiadanie dostępu także do tych narzędzi może być pomocne. GA umożliwia bowiem połączenie z innymi usługami Google, dzięki czemu właściciel strony osiąga jeszcze więcej korzyści. Może na przykład monitorować na bieżąco, jaki jest wpływ prowadzonych kampanii AdWords na ilość odsłon, jaki odsetek klikających w reklamę kupuje produkty na stronie lub wykonuje inne pożądane działania.
Uniwersalność Google Analytics polega także na fakcie, iż jest to narzędzie elastyczne. Jeśli posiada się odpowiednią wiedzę na jego temat, można dostosować je do swoich potrzeb. Oprócz, wspomnianego już, połączenia z innymi usługami, możliwe jest także konfigurowanie samego narzędzia Google Analytics. W zależności od tego, jaki obszar chce się monitorować, należy ustawić odpowiedni filtr, który posłuży do analizy jedynie wybranego elementu. Dzięki temu narzędzie pozwala na bardziej szczegółowe zbadanie konkretnego wycinka danych.

Wpływ GA na funkcjonalność strony internetowej

Google Analytics dostarcza swoim użytkownikom statystyki, dostosowane do potrzeb konkretnego biznesu. Analizy wykonywane za pomocą tego narzędzia nie mają jedynie wartości informacyjnej. Największą korzyść osiągają osoby, które, poza zainstalowaniem GA, na bieżąco śledzą kształtowanie się zachowań na stronie i skutecznie na nie reagują. Śledzenie ścieżek zakupowych w sklepie internetowym pozwala na przykład zorientować się, które z nich generują największą ilość pożądanych zachowań (mają najwyższy współczynnik konwersji). Dla właściciela bloga konwersją może być zapis użytkownika do newslettera czy wykupienie dostępu do szkolenia audio, natomiast sklep internetowy prawdopodobnie będzie nastawiony głównie na konwersję w postaci zakupu produktów.
Statystyki dotyczące działań użytkowników witryny umożliwiają wprowadzenie zmian, które być może nie będą miały natychmiastowego przełożenia na zyski, ale na pewno wpłyną na nie w dłuższym okresie. Poprawa działania serwisu może bowiem realnie zwiększyć czas, który potencjalni klienci będą spędzać na stronie internetowej. Zlokalizowanie miejsc, które mają najwyższy współczynnik odrzuceń (tzw. Bounce Rate), sprawia, że właściciel witryny dokładnie wie, które podstrony zniechęcają użytkowników do pozostania na niej. Powodem opuszczenia strony może być między innymi: zbyt długie ładowanie się witryny, inne błędy w jej funkcjonowaniu, mało atrakcyjny wygląd czy też nieintuicyjność. Znalezienie takich problemów stanowi pierwszy krok do optymalizacji własnego serwisu.

Google Analytics a koszty

Warto także wspomnieć o dodatkowej zalecie GA, która sprawia, że to narzędzie jest dostępne właściwie dla wszystkich. Tą zaletą jest bezpłatność platformy. Korzystający z Google Analytics nie ponosi żadnych kosztów do momentu, w którym jego strona nie osiągnie 5 milionów odsłon miesięcznie. Do tego czasu można używać funkcji platformy całkowicie za darmo. Poza tym narzędzie Google Analytics jest darmowe także dla tych osób, które są już klientami Google i korzystają z Google AdWords, czyli inwestują w płatne reklamy w wyszukiwarce.

Prezentowane w artykule zalety to oczywiście nie wszystkie korzyści, jakie można osiągnąć dzięki użytkowaniu analitycznego produktu Google. Dodatkowe możliwości daje na przykład śledzenie informacji na temat osób, które wchodzą na stronę. Wówczas można dowiedzieć się chociażby, z jakiej miejscowości pochodzi największy ruch, w jakim wieku są użytkownicy i jakiej są płci, co pozwala lepiej dopasować produkty i usługi firmy, a także całą jej strategię biznesową. Z pewnością więc warto bliżej zainteresować się Google Analytics w kontekście optymalizacji strony internetowej, jak i funkcjonowania samej firmy.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności