Łatwość w znalezieniu określonego towaru w internecie jest na tyle obecnie duża, że wiele osób korzysta wyłącznie z dobrodziejstw wyszukiwarki. Nic dziwnego, gdyż możliwości, jakie ona daje są ogromne. Sztuczna inteligencja potrafi w łatwy i szybki sposób znaleźć to, co nas interesuje. Dzięki temu nie musimy praktycznie wychodzić z domu, by cokolwiek kupić. Firma Google opracowała bardzo praktyczne narzędzie, które pozwala obecnie bez problemu znaleźć wszystko to, o czym zamarzymy. Jak działa ten niezwykły mechanizm i jakie dokładnie daje możliwości? Co nowego wprowadza Google, aby uatrakcyjnić jeszcze swoją usługę? O tym opowiemy w poniższym artykule.
Co to jest Google Shopping Graph?
Google Shopping Graph to zaawansowana struktura danych oparta na uczeniu maszynowym. Została skonstruowana w celu zwiększenia komfortu zakupów online. Gromadzi ogromną ilość informacji o produktach z różnego typu źródeł – z filmów na YouTube, stron internetowych producentów, recenzji i testów dostępnych towarów, a także sklepów. Dzięki dużemu bankowi informacji Google Shopping Graph może zapewnić użytkownikom aktualne i kompleksowe informacje o przedmiotach, których szukają w Internecie.
Jak działa Google Shopping Graph?
Po pierwsze Google Shopping Graph jak zostało to wspomniane powyżej, zbiera wszelkie informacje o produktach dostępnych w Internecie. Dotyczą one wszystkich najważniejszych szczegółów danego towaru m.in. jego ceny, dostępności, opinii o nim itp. Po drugie GSG dynamicznie aktualizuje w czasie rzeczywistym najnowsze dane dotyczące zmian, które zaszły w ramach najistotniejszych kwestii produktu. Tym samym użytkownicy mogą liczyć cały czas na aktualne informacje podczas podejmowania decyzji zakupowych. Po trzecie Shopping Graph potrafi również szybko się uczyć, dzięki czemu dostarcza spersonalizowane sugestie dotyczące produktów i ich ofert. W mgnieniu oka może zidentyfikować, czego użytkownicy potrzebują oraz zaprezentować dokładny artykuł odpowiadający ich zainteresowaniom. Po czwarte jest on kompatybilny z innymi usługami Google, w tym z wyszukiwarką i Zakupami Google. Takie rozwiązanie umożliwia konsumentom wyszukanie interesującego ich produktu bezpośrednio w Google, porównać ceny i dokonać zakupu bez opuszczania platformy. Dzięki rozbudowanym opcjom wspiera także sprzedawców internetowych. Pozwala im prezentować w bardziej przystępny sposób swój asortyment i ułatwia nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi klientami.
- Ocena stylów – podczas poszukiwania określonego modelu odzieży, obuwia czy akcesoriów można samemu ocenić za pomocą opcji kciuka w górę lub w dół, czy dany produkt nam odpowiada. GSG zapamiętuje preferencje użytkownika, dzięki czemu przy następnym wypatrywaniu interesującego nas produktu, udziela bardziej spersonalizowanych rekomendacji;
- Określenie ulubionych marek – w łatwy sposób od teraz można też określić, jakie marki są tymi najbardziej przez nas lubianymi. Dzięki czemu podczas zakupów Google będzie pokazywał je częściej w wynikach wyszukiwania;
- Generowanie obrazu – aktualizacja wprowadza również możliwość generowania obrazów AI na potrzeby zakupów. Ułatwia to znalezienie ubrania, które odpowiada stylowi temu, co na co dzień nosimy;
- Wirtualna próba (VTO) – po wybraniu opcji „przymierz” w wynikach zakupów, np. koszulek męskich, uda się zobaczyć, jak wygląda dany model na różnego rodzaju sylwetkach modeli od rozmiaru XXS aż do 4XL.
Wszystkie z powyżej przedstawionych zmian są dostępne na ten moment wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Kiedy zawitają nowe możliwości do Polski? Tego jeszcze nie wiadomo. Oby jak najszybciej, bo aktualizacje wprowadzają całkiem nową jakość w robieniu zakupów internetowych.
Nowy poziom robienia zakupów przez Internet
Niewątpliwie Google Shopping Graph to bardzo pomocne narzędzie, które ułatwia znalezienie interesującego przedmiotu. Nowe udogodnienia sprawiają, że dokonywanie wyboru odpowiedniego produktu jest na tyle proste, że użytkownicy mogą czerpać wyłącznie przyjemność z zakupów online. Jeśli mowa o korzyściach dla firm, to aktualizacje umożliwiają łatwe dotarcie do potencjalnych klientów. Poza tym pomagają również w promowaniu własnych marek. Stanowi to nie lada atut dla przedsiębiorstw działających internetowo. Z pewnością Google nie raz jeszcze nas zaskoczy innowacyjnymi rozwiązaniami. Dlatego pozostaje być na bieżąco z każdą nowinką wprowadzaną przez globalnego giganta branży internetowej.
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: