28 września 2015

Współczynnik CTR w AdWords

Współczynnik CTR w AdWords

Czym jest współczynnik CTR i jak można go poprawić, by kampania AdWords była bardziej efektywna? Podpowiadamy kilka rozwiązań i wskazujemy, na co kłaść nacisk w reklamie.
Nie jest sztuką zainwestować dużo w kampanię AdWords, jednak nie o wysokość budżetu reklamowego przecież chodzi. Najważniejsza jest efektywność działań marketingowych, która przełoży się na realizację celów biznesowych. Każdy reklamodawca w AdWords chce, by jak najwięcej osób kliknęło w jego reklamę. Dlatego właśnie skuteczność przekazu marketingowego powinna być stale monitorowana tak, by móc szybko dokonywać ewentualnej modyfikacji reklamy, gdy zajdzie taka potrzeba. Wiele o skuteczności powie właśnie współczynnik CTR.
Click Through Rate (CTR) jest niezmiernie ważny dla każdego, kto prowadzi kampanię AdWords. Wskaźnik ten pokazuje, ile razy została kliknięta reklama w stosunku do liczby jej wyświetleń. Innymi słowy: dostajemy odpowiedź, czy nasza reklama została na tyle dobrze przygotowana, że zachęca do kliknięcia i czy nasze działania reklamowe rzeczywiście mają sens. Oczywiście, im wyższy CTR, tym lepszy przekaz marketingowy, który wywołuje pożądane reakcje internautów. Co jednak, gdy CTR jest niski? Możemy wtedy próbować poprawić wyniki, dokonując modyfikacji naszej reklamy. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na poniższe elementy.

Hipnotyzujący nagłówek

Rola nagłówka w reklamie jest nie do przecenienia. Wielu specjalistów od reklamy twierdzi nawet, że jest on najważniejszym elementem komunikatu kierowanego do odbiorcy. Nic dziwnego, ponieważ w wielu przypadkach to właśnie nagłówek zachęca internautów do kliknięcia w reklamę. Warto na jego przygotowanie poświęcić dużo czasu. Podstawowa rola nagłówka to przyciągnięcie uwagi – musi być hipnotyzujący i perswazyjny. To jednak nie wszystko. Trudność przygotowania takiego nagłówka polega również na tym, że nie można zapominać o umieszczeniu w nim słowa kluczowego.

Adres URL

O nim również nie warto zapominać, ponieważ także zwraca uwagę odbiorcy. Zaraz po nagłówku jest najdłuższym wierszem naszej reklamy. Tutaj również warto dorzucić słowa kluczowe. Takie rozwiązanie poprawi dopasowanie naszej reklamy do tego, co wyszukują internauci.

Wzywaj do działania!

Przekaz reklamowy bez jasno sformułowanego wezwania do działania (CTA) nie jest wiele warty. Call To Action musi się pojawić w twojej reklamie, żeby odbiorca wiedział, jakiej reakcji od niego oczekujesz. CTA mogą przybierać różne formy, np. „Kup teraz!”, „Zarejestruj się już dziś!” itp. Przy czym o wiele lepiej sprawdza się jedno wezwanie do działania, niż wiele różnych, ponieważ wtedy przekaz jest jednoznaczny.

Promocja czyni cuda!

Bez względu na to, co mówią niektórzy konsumenci, ciągle promocje są skutecznym sposobem na zainteresowanie klientów ofertą. Warto korzystać z promocji, budując przekaz reklamowy. Oczywiście, takie rozwiązanie to tylko jeden z przykładów. Ważne, żeby wyróżnić się od konkurencji, a atrakcyjna promocja może być właśnie takim wyróżnikiem. Należy podkreślić wyjątkowość naszej oferty, jej unikalność. Najlepiej do tego przemawiać językiem korzyści. W rzeczywistości konsumenta nie interesują cechy, jakie ma twój produkt, ale to, jakie będzie miał korzyści z jego posiadania.
Jeśli jednak ciągle masz problem z osiągnięciem wysokiego współczynnika CTR, skontaktuj się z nami. Zawsze służymy wsparciem.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności