Trendy SEO 2021 – na co postawić w tym roku?

Trudna rzeczywistość 2020 roku tylko utwierdziła świat w przekonaniu, że internet to konieczność, by utrzymać swój biznes na powierzchni. Zamawianie usług i dokonywanie transakcji bez wychodzenia z domu kiedyś były tylko wygodnym udogodnieniem, oszczędzającym czas, lecz obecnie w wielu przypadkach to jedyna forma kontaktu między klientem a sprzedawcą. Jeśli już posiadamy własną witrynę, musimy przejść do następnego etapu, czyli skutecznej strategii SEO, która zapewni nam widoczność w sieci i dostraczy klientów. Oto kilka porad, jakie działania pozycjonujące warto będzie podjąć w tym roku.

Sklep internetowy – przepis na sukces w 2021 roku

Pandemia 2020 zweryfikowała, jakie sklepy internetowe rzeczywiście były przygotowane na wzmożony ruch i masową obsługę, a które nie. Zamknięcie stacjonarnych filii zapoczątkowało bezwzględną walkę o klienta, a wygrali ci, którzy wiedzieli, jak wybić swoje witryny na najwyższe pozycje. Bez względu na to, jaką widoczność ma nasza witryna, jedno jest pewne. Dziś sklepy stacjonarne absolutnie nie wystarczą.

Każde dobrze prosperujące przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą określonych produktów, powinno rozważyć poszerzenie działalności o strefę internetową. To nie tylko sposób na zwiększenie zasięgu sprzedaży, ale i skuteczna reklama. Wiele lokalnych branż sprzedających chociażby artykuły spożywcze własnej produkcji z powodzeniem prowadzi działalność w sieci. Sklep online nie służy sprzedawcom wyłącznie jako miejsce, w którym mogą przedstawiać oferty i handlować. Funkcjonuje on na zasadzie strony firmowej, pozwalającej przybliżyć klientowi charakter działalności, zaprezentować zespół pracowników oraz zamieścić atrakcyjne zdjęcia promocyjne przedstawiające główną siedzibę firmy lub poszczególne fazy produkcji. Słowem, umożliwia stworzenie korzystnego wizerunku.

Przymierzając się do budowy wirtualnego sklepu, musimy zadbać o dobranie właściwej domeny oraz takiego silnika sklepowego, jaki będzie najbardziej funkcjonalny względem naszej działalności.  Chodzi o to, aby poruszanie się po stronie było wygodne i przejrzyste, a metody płatności i odbioru towaru korzystne dla konsumenta. Strona, która nie jest w stanie zapewnić sprawnej ścieżki zakupowej szybko zniechęci klienta i spowoduje, że nabierze on wątpliwości co do jakości naszych usług. Pamiętajmy, że w ubiegłym roku znacząco zwiększyła się częstotliwość zamawiania produktów przez internet. Użytkownicy nabrali doświadczenia i wiedzy, więc stali się bardziej świadomi i wymagający względem usług tego typu.

Postaw na organiczne wyniki wyszukiwania

Gotowa strona internetowa, możliwie najlepiej dostosowana do oczekiwań dzisiejszego konsumenta, to dopiero połowa sukcesu. Musimy jeszcze umożliwić internautom odnalezienie jej. Tutaj właśnie może pomóc pozycjonowanie. Strona zajmująca odpowiednio wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania pomoże wygenerować ruch organiczny na stronie. Co to oznacza? Że bez konieczności inwestowania w płatne linki z Google Ads zwiększymy liczbę odwiedzin naszej witryny. Zgodnie z tym na co wskazują statystyki internauci sprawdzają tylko kilka pierwszych wyników organicznych, dlatego zajmowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe jest tak istotne – zwłaszcza w obecnej sytuacji. Im więcej nowych użytkowników nas odkryje, tym większa szansa na sukces sprzedażowy. Oczywiście, jeśli chcemy zapewnić sobie maksymalną widoczność, powinniśmy działać kompleksowo, a więc zająć się zarówno pozycjonowaniem, jak i projektem płatnych reklam, aby docierać do klientów z każdej możliwej strony.

Wartościowe linki – postaw na jakość, nie na ilość

Nowy Rok przynosi zmianę w kwestii posługiwania się odnośnikami prowadzącymi do strony. O ile jeszcze kilka lat temu chodziło głównie o to, by było ich jak najwięcej, by można je było przypisać do poszczególnych słów kluczowych, o tyle dziś należy dodatkowo zadbać o jakość treści, jakie się za nimi kryją. Na witryny o wysokich pozycjach, których odnośniki prowadzą do bezwartościowych informacji Google nakłada kary. Pamiętajmy więc o budowaniu pozycji strony w oparciu o etyczne zasady „białego kapelusza”. Kluczowy jest tu między innymi dobry unikalny content.

SEO 2021 – zaufaj specjalistom

Miniony rok zapisał się na kartach historii. I to nie tylko ze względu na przeobrażenia w życiu społecznym. Wyznaczył bowiem nowe trendy, niemal całkowicie upowszechniając praktykę zakupów online. Nie trzeba więc nikogo przekonywać, że dobrze prowadzona strona firmy nie jest atrakcyjnym dodatkiem, mającym zachęcić do skorzystania z usług, a dosłownie siedzibą, do której przychodzą klienci. Różnica między rzeczywistością a życiem wirtualnym polega na sposobie poruszania się konsumentów między dostępnymi ofertami.

Google od podstaw wyznaczył nowe reguły rywalizacji i kreowania wizerunku. Teraz właściwa promocja w sieci jest priorytetem. Warto więc powierzyć ją ekspertom, którzy mają doświadczenie oraz szeroką wiedzę z dziedziny marketingu. Jeśli mamy braki w obsłudze podstawowych narzędzi analitycznych i budowania treści strony, możemy niezamierzenie przyczynić się do złamania zasad Google’a, a w efekcie otrzymać karę pieniężną i spaść w rankingach do pozycji niemal niewidocznej dla użytkownika. Nie ma więc sensu próbować samemu, jeśli nie mamy pewności, że podołamy wyzwaniu. Stawka jest zbyt wysoka, zwłaszcza w obecnych czasach. Pamiętajmy, że przyszłość strony to przyszłość firmy. Nie pozwólmy jej pogrzebać z powodu braku wiedzy.

Zainwestuj w audyt – kontroluj SEO

Wszelkie strategie pozycjonujące wymagają weryfikacji. Należy mieć absolutną pewność, że podejmowane przez nas działania zmierzają we właściwym kierunku i rzeczywiście okażą się sukcesem. Zawsze przecież istnieje ryzyko, że czas i środki przeznaczymy na coś, co nie przyniesie owoców, a tylko spowoduje straty. Warto więc zlecić audyt zewnętrznej firmie, która spojrzy na nasze poczynania obiektywnie, oceni poszczególne etapy strategii oraz wykryje słabe punkty wymagające poprawy. Jest to szczególnie ważne, gdy dopiero stawiamy pierwsze kroki w sferze cyfrowej i pragniemy szybko dogonić konkurencję. Doskonale pamiętamy, jak sytuacja związana z pandemią przebiegała błyskawicznie, z dnia na dzień przewracając do góry nogami tradycyjne reguły handlu.

Kampania SEO to proces rozłożony w czasie, który będzie przynosił korzyści stopniowo. Warto więc zacząć jak najszybciej. Profesjonalnie rozbudowana strona, bogata w wartościowe treści zajmie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. I to w tym roku powinno być celem dla większości przedsiębiorców. Wszyscy jesteśmy użytkownikami internetu i wiemy, że największym zaufaniem darzymy tylko te witryny, które zajmują pierwsze trzy lub cztery miejsca w rankingu. Nie ma więc na co czekać.

Chcesz być na bieżąco z nowinkami z branży?