Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, który każdy spędza z rodziną, degustując przepyszne potrawy wigilijne. Zanim jednak usiądziemy przy stole, warto zwrócić uwagę na to, że końcówka roku jest również świetnym okresem na pozyskanie większej liczby klientów w kampanii Google Ads. Wykorzystywanie trendów sezonowych na naszą korzyść to praktyka, która może przynieść nam zaskakująco wiele korzyści. Wszystko jednak zależy od tego, jakie decyzje marketingowe podejmiemy i na które aspekty kampanii położymy większy nacisk.
Gorąca końcówka roku
Black Friday o którym pisaliśmy ostatnio za nami, zatem wielki sezon zakupowy oficjalnie się rozpoczął. Cały grudzień w zasadzie pełen jest mniejszych lub większych dni, przy których okazji możemy wzmóc nasze działania promocyjne. Mikołajki, Dzień Darmowej Dostawy, Boże Narodzenie czy sylwester to święta sprzyjające kupowaniu, warto więc dostosować założenia naszej kampanii do zachowania konsumentów. Wiele sklepów stacjonarnych oraz internetowych wykorzystuje koniec roku nie tylko do stworzenia sezonowych promocji, ale również do wyprzedania asortymentu, który wcześniej nie cieszył się zainteresowaniem konsumentów. Dobrze zatem połączyć wszystkie techniki marketingowe i skupić je w formie jednej, doskonałej kampanii. Pamiętajmy o kilku kluczowych elementach, jak chociażby niezawodnej komunikacji pomiędzy specjalistą Google Ads a osobą prowadzącą sklep, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że będą oni musieli być w ścisłym kontakcie, aby móc dostosować założenia kampanii do oczekiwań reklamodawcy. Dzięki bezproblemowej wymianie informacji będziemy w stanie stworzyć spójną kampanię, odzwierciedlającą to, co konsumenci mogą przeczytać w newsletterze lub na stronie internetowej czy facebookowej. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać do konieczności tworzenia konsekwentnych strategii, to właśnie one najczęściej odpowiadają za pozytywny obraz firmy.
Na jaki typ kampanii postawić?
Wiele osób zamawia prezenty dla swoich bliskich już na początku grudnia. Zanim jednak konsument zdecyduje się na zakup, przegląda wiele stron z podobnym asortymentem. Jaka zatem kampania będzie tutaj idealna? Nieoceniony okaże się remarketing na stronach wyszukiwarki, będzie on przypominał użytkownikom o przeglądanych produktach, które z jakiegoś powodu nie znalazły się w koszyku. Powodem może być np. rozproszenie uwagi konsumenta, który w jednym czasie przegląda asortyment kilku punktów handlowych. Ciągłe przeglądanie stron i sklepów internetowych zostawia wyszukiwarce ogrom informacji na temat potrzeb użytkownika, zatem właśnie remarketing będzie strzałem w dziesiątkę. Pamiętajmy też o uzupełnieniu naszych kampanii o słowa kluczowe, które raczej rzadko okazują się trafione w innych miesiącach – „prezent świąteczny”, „choinka”, „ozdoby świąteczne”, „prezent pod choinkę” itd. Podczas tworzenia kampanii warto mieć świadomość, czego faktycznie oczekują klienci w okresie świątecznym. Unikajmy tzw. pozornych promocji polegających na stosowaniu wątpliwych etycznie rozwiązań. Niech ceny ustalone w sklepie rzeczywiście będą obniżone o 20, 30 procent. W takiej sytuacji konsument z pewnością nie będzie czuł się oszukany. Zwróćmy też uwagę na to, że każdy użytkownik może sprawdzić wahania cen na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy, jeśli zatem dostrzeże, że kwoty potrzebne na zakup produktów są wyższe niż kilka miesięcy temu, z pewnością da wyraz swojej frustracji.
Jakie produkty promować?
Wielu przedsiębiorców zachodzi w głowę, które produkty czy usługi ze swojej oferty promować w tym gorącym okresie. Oczywiście trudno znaleźć rozwiązanie uniwersalne, lecz z pewnością możemy wyobrazić sobie, które elementy z oferty nadają się na prezent. Będą to zabawki i akcesoria dla dzieci, wszelkiego rodzaju multimedia, technologia czy odzież. Wiele osób coraz częściej sięga także po vouchery i bony prezentowe, warto zatem wziąć to pod uwagę podczas tworzenia założeń kampanii. Nie zapomnijmy też o takich dodatkowych udogodnieniach jak darmowa przesyłka, rabat na drugi produkt czy opakowanie ozdobne. Możliwość wręczenia prezentu bez konieczności osobnego pakowania go z pewnością przekona wiele osób do zakupu.
Ile pieniędzy przeznaczyć na kampanię?
Pieniądze to zawsze problematyczny temat. Najbardziej komfortową sytuację mają ci reklamodawcy, którzy podczas zlecania kampanii ustalili plan budżetowy na cały rok, zawczasu uwzględniając konieczność stworzenia interesujących ofert sezonowych pod koniec roku. Nie zawsze jednak jest taka możliwość, wtedy trzeba zastanowić się, na czym zależy nam najbardziej – czy na konwersjach, czy na zwrocie z inwestycji, a może na udziale w wyświetleniach? Z pewnością sensownym działaniem będzie inwestycja w kampanie produktowe oraz remarketingowe, lecz nie jest to uniwersalny przepis na sukces. Wiele zależy od indywidualnych potrzeb reklamodawcy, jego koncepcji na kampanię, branży, w której działa, a także oferty. Przede wszystkim świadomość celu będzie tutaj kluczowa. Ważne jednak, żeby nie oszczędzać. Warto wydać nawet nieco więcej pieniędzy, niż wcześniej zakładaliśmy, ponieważ niekiedy może mieć to kluczowe znaczenie w sukcesie kampanii.
Google Ads daje nam ogromne możliwości w kwestii kampanii sezonowych, warto zatem je wykorzystać. Ścisły kontakt z profesjonalnymi specjalistami od tworzenia kampanii, założony cel, zaplanowany budżet oraz znajomość własnej branży z pewnością pozwolą nam zaproponować klientom szereg interesujących rozwiązań, który zauważalnie zwiększy pulę naszych klientów podczas okresu świątecznego.
Podobał Ci się wpis? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: