05 lutego 2015

Sukces biznesu online – synergia działań

Sukces biznesu online – synergia działań

Na skuteczność biznesu w sieci istotny wpływ ma sprowadzanie na stronę docelową dużego ruchu o odpowiedniej jakości. Coraz częściej pomaga w tym synergia działań SEO i możliwości, jakie dają social media.
Wbrew temu, co mówi się czasami o linkach z Facebooka czy Twittera, warto brać pod uwagę media społecznościowe w działaniach SEO. Wyszukiwarki coraz częściej uwzględniają linki z takich portali, ustalając ranking stron. Poza tym, media społecznościowe to nie tylko Facebook i Twitter. Warto za ich pomocą zwiększać zasięg oddziaływania w sieci, a tym samym zwiększać możliwość zdobywania potencjalnych klientów.

Kompleksowe działania

Pozycjonowanie stron wymaga nieustannego poszukiwania nowych metod i rozwiązań, ponieważ zmieniają się i ewoluują także algorytmy wyszukiwarek. To, co było skuteczne wczoraj, dziś okazuje się nieprzydatne, a nawet szkodliwe. Social media od dłuższego czasu są wymieniane, jako coraz ważniejszy czynnik mający wpływ na pozycję serwisów w wyszukiwarkach.
Jeszcze kilka lat raczej nie zaprzątano sobie głowy linkami opatrzonymi atrybutem „nofollow”, którym nierzadko są opatrzone odnośniki w największych portalach społecznościowych. Jednak teraz trudno ignorować obecność w takich miejscach i myśleć o odniesieniu sukcesu w sieci. Teraz warto postawić na synergię SEO z mediami społecznościowymi, a także na odpowiednie kreowanie obecności w tych ostatnich. Ważne jest zespolenie i różnorodność działań marketingowych, optymalizacyjnych, jak również technik pozycjonowania. Zarówno SEO, jak i strategia obecności w social media coraz silniej stawiają na dostarczanie użytkownikom treści najwyższej jakości. W tym kontekście atrybuty linków nie mają już takiego znaczenia. Teraz należy, przede wszystkim, dostarczać treści tam, skąd można liczyć na duży ruch. Trudno zaprzeczyć, że media społecznościowe nadają się do tego idealnie.

Potrzeby klienta

Każdy, kto prowadzi biznes, nie tylko w sieci, doskonale wie, że punktem wyjścia jakichkolwiek działań na rynku jest jak najdokładniejsze poznanie klienta i jego potrzeb. Obojętnie, czy firma sprzedaje jakieś produkty, czy oferuje usługi, jej głównym zadaniem jest zaspokajanie potrzeb.
Wszelkie działania związane z pozycjonowaniem i marketingiem muszą uwzględniać ten problem. Punktem wyjścia musi być odpowiedź na pytanie, kiedy klient uświadamia sobie swoją potrzebę. Oczywiście, wszystko zależy od rodzaju tej potrzeby, a w konsekwencji od rodzaju oferowanego produktu lub usługi. Wykorzystując odpowiednie narzędzia, można sprawdzić, kiedy i jak potencjalni klienci szukają w wyszukiwarkach informacji, jakie związane są z odkrytą potrzebą. Kolejny krok to sprawdzenie, w jakich miejscach użytkownicy szukają tych informacji. Często, oprócz forów internetowych, są to właśnie media społecznościowe. Kolejne pytanie, na jakie należy odpowiedzieć to, kiedy klient dokonuje zakupu, czyli zaspokaja swoją potrzebę.
Na wzbudzaniu potrzeby nie zawsze ma się wpływ, chociaż nierzadko duże kampanie marketingowe na tym właśnie bazują, a moment zaspokajania potrzeby jest już często konsekwencją wcześniejszych działań. Dlatego warto skupić się mocno na etapie, w którym poszukiwane są informacje o wzbudzonej potrzebie. Tutaj przydaje się szczegółowa wiedza o kliencie, która pozwoli odpowiednio zaplanować strategię działania.
Warto sprawdzić, co w tym zakresie robi konkurencja, gdzie szuka klientów i gdzie zaznacza swoją obecność. Najprostszy sposób, to, oczywiście, przeanalizować linki konkurencyjnych serwisów. Często okaże się, że to fora internetowe, blogi, komentarze, ale również dyskusje w social media. Warto również docierać do osób, które kreują opinie w Internecie, mają autorytet, a ich profil czy fanpage na portalach społecznościowych jest obserwowanych przez licznych internautów. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podzielić się z nimi naszymi wartościowymi treściami.

Siła contentu

Wartościowe treści można udostępniać w różnej formie, najlepiej w takiej, która jest jak najbardziej wygodna dla potencjalnych klientów. Czasami mogą to być rozbudowane artykuły z dokładnymi analizami, innym razem różnego rodzaju poradniki, checklisty, darmowe ebooki. Warto, oczywiście, rozważyć prowadzenie bloga lub działu poradnikowego, ale również dbać o odpowiednią zawartość merytoryczną własnego fanpage i wykorzystać go do twórczego dialogu z użytkownikami. Nie wolno także zapominać o materiałach multimedialnych, szczególnie filmowych, publikowanych na YouTube. Internauci chętnie dzielą się linkami do wartościowych treści, ale nierzadko linkują także duże firmy, które sprzedając dany produkt, w formie zachęty podsuwają potencjalnemu klientowi link do treści poradnikowych, związanych z tym produktem. Dzięki dbaniu o wysoki poziom contentu możemy nie tylko wygenerować duży ruch, właściwie stargetowany, ale również dbać o promocję naszej marki w innych serwisach. A linkowanie z wartościowego serwisu zawsze pozytywnie wpływa na pozycje w wyszukiwarkach.
Jak widać, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w działaniach SEO wykorzystać potencjał social media i korzystać z coraz większego ruchu, jaki generują portale społecznościowe, co wpływa potem na wyniki wyszukiwania. Działania kompleksowe na wielu polach stają się coraz skuteczniejszą strategią biznesową w sieci.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności