Internet daje wiele możliwości pozyskiwania klientów, jedną z takich opcji jest blogowanie, czyli regularne tworzenie treści powiązanych ze specyfiką firmy i branżą. Jak zatem tworzyć bloga, jakimi zasadami się kierować, by pomógł on pozyskiwać klientów na własną stronę internetową i – tym samym – podniósł sprzedaż i zainteresowanie Twoimi usługami?

Blogowanie sposobem na dotarcie do szerokiego grona klientów

Prowadzenie firmowego bloga przede wszystkim umożliwia dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców – potencjalnych klientów. Każdy stworzony artykuł to nowa strona, posiadająca własną treść, w obrębie której umieszczane są frazy kluczowe. Dzięki nim czytelnik może trafić na Twoją stronę internetową. To sprawia, że blog daje zarówno możliwość zamieszczenia przydatnych treści, jak i polepszenia wyników SEO. Jak wszystkie działania tak i te, by były skuteczne, muszą jednak być odpowiednio prowadzone. Jak zatem tworzyć wpisy blogowe i w jaki sposób, tym samym, zachęcić potencjalnych klientów do dalszej interakcji ze stroną internetową?

frazy kluczowePozyskiwanie klienta z bloga – zoptymalizuje treść pod kątem SEO

Blogowanie to doskonały sposób na pozyskanie klientów z wyszukiwarki – by jednak ruch ten był duży, a prowadzone w obrębie bloga działania skuteczne, konieczne jest odpowiednie zoptymalizowanie treści – o czym już częściowo zostało wspomniane. Jak to zrobić? Na wstępie koniecznie trzeba ustalić słowa kluczowe – zasada jest taka, że wybieramy te, które cieszą się największą popularnością, są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę, jednocześnie pozostają trafne względem oferty. O rodzajach fraz kluczowych można przeczytać w tym naszym artykule, poza doborem właściwych fraz konieczne jest także zoptymalizowanie strony pod kątem SEO – m.in. wprowadzenie meta tytułu, meta opisu, odpowiednie zagęszczenie tekstu słowami kluczowych, dostosowanie adresu URL.

treśćZachęcająca treść to podstawa

Optymalizacja jest bardzo ważna, przekłada się bowiem na to, w jakim stopniu blog odsyła na stronę, niemniej nie można zapomnieć o tym, że wpis musi być atrakcyjny dla potencjalnego odbiorcy, tak, by ten chciał się z nim zapoznać. Tekst przygotowany na bloga, musi być wysokiej jakości. Niedopuszczalne jest to, by zawierał błędy merytoryczne oraz składniowe. Musi być napisany w sposób przystępny dla odbiorcy. Powinien możliwie dogłębnie wyczerpywać temat, jednocześnie trzymać się konkretów – pomimo obszerności musi pozostać atrakcyjny i interesujący. Pomoże tu także odpowiednie edytowanie tekstu – podział na krótkie akapity, chwytliwe nagłówki nakreślające tematykę tekstu. Szczególnie istotny jest tytuł, który zwróci uwagę czytelnika i go zainteresuje na tyle – by miał on ochotę zapoznać się treścią wpisu.

Rodzaj treści nie bez znaczenia

Blogowanie to szerokie pojęcie – chcąc pozyskać jednak klientów za pomocą bloga, tak naprawdę naszym celem staje się konwertowanie czytelników w klientów, a – co za tym idzie – konieczny jest także dobór właściwych treści. W tym wypadku należy postawić na profesjonalne teksty branżowe czy też poradnikowe. Takie treści wzbudzają nie tylko zainteresowanie, ale także z czasem budują poczucie autorytetu i zaufania, a czytelnik chętniej wierzy materiałom zamieszczanym na takim blogu i jest skłonny korzystać z proponowanych na nim rozwiązań.

grafikaZwróć uwagę na wartościową grafikę

Grafika znajdująca się we wpisie odgrywa ogromna rolę – to właśnie na nią czytelnik w pierwszej kolejności zwraca uwagę. Ważne jest zatem, by była wyrazista, zwracająca uwagę i w pewnym sensie unikatowa, tak, by dostarczała nowych wrażeń odbiorcy, dzięki temu będziemy mieli większą szansę na przykucie uwagi czytelnika i zachęcenia go do zapoznania się z całą zamieszczoną treścią. Najlepiej gdyby grafika zamieszczana we wpisie była własnego autorstwa – wówczas będziemy mieli pewność, że będzie ona niepowtarzalna i, tym samym, najbardziej wartościowa dla odbiorcy. Jeśli jednak taką nie dysponujemy, można zdecydować się na grafikę komercyjną, czyli udostępnioną do darmowego wykorzystania w sieci. O tym, skąd wziąć zdjęcia do wpisów, można przeczytać w naszym wcześniejszym artykule.

call to actionNie zapomnij o wykorzystaniu CTA

CTA – czyli z angielskiego call to action to nic innego jak środki, które wzywają czytelnika do wykonania pewnych kroków, kierują jakby jego działaniem. Form CTA jest kilka, na blogach najczęściej są jednak wykorzystywane przyciski CTA, które odsyłają czytelnika w inne miejsce serwisu czy też na inną stronę. By ułatwić zrozumienie działania tego rozwiązania, przedstawię sytuację – prowadzimy blog związany z branżą modową, jednocześnie zajmując się sprzedażą ubrań, w treści umieszczamy wówczas przyciski CTA odsyłające do oferowanych produktów. Ułatwia to właściwe pokierowanie działaniami czytelnika i zwiększa szansę na to, że trafi on na nasz produkt. W celu zwrócenia uwagi odbiorcy, warto wykorzystać również wyskakujące okienka, pojawiające się na środku strony, po jej bokach czy też przy próbie opuszczenia serwisu. Pamiętajmy jednak, że jest to dość inwazyjna metoda zwracania uwagi, a co za tym idzie, nie można jej nadużywać, gdyż w takim wypadku skutek może być odwrotny do zamierzonego. Skuteczne wykorzystanie potencjału CTA daje nam wiele możliwości, zarówno zainteresowania czytelnika, jak i wpłynięcia na jego zachowanie.

Regularne umieszczanie wpisów o profesjonalnym charakterze daje nam możliwość dotarcia do nowych grup odbiorców. Odpowiednio wypromowane treści czy to przez media społecznościowe, czy też agregatory treści branżowych, mają bardzo duży zasięg oddziaływania, a co za tym idzie, stanowią doskonały sposób na pozyskiwanie nowych klientów – przekonanie ich i zachęcenie do własnej oferty czy też produktów. Jest to także doskonały sposób na budowanie wizerunku firmy. Stworzenie wysokiej jakości wpisu blogowego, spełniającego wszystkie wymagane kryteria nie jest jednak wcale takie łatwe – wymaga bowiem sporej wiedzy, doświadczenia i kreatywności. Jednocześnie należy pamiętać, że każdy nowy wpis to kolejna szansa na pozyskanie nowych klientów, szansa na odesłanie ich do innej strony czy też produktu i zbudowanie sieci zależności, które będą pracować na Twoją pozycję i sukces.

Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalnym blogowaniem

Skontaktuj się

Autor: Agnieszka Motylińska

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.