10 listopada 2014

Serwisy społecznościowe – obecność obowiązkowa!

Serwisy społecznościowe – obecność obowiązkowa!

W naszych czasach nieobecność w social media wydaje się, wręcz, szaleństwem, jeśli ktoś myśli o skutecznym, poważnym rozwijaniu biznesu w sieci. Serwisy tego typu to doskonałe miejsca na budowanie silnych relacji z potencjalnymi klientami, ale również doskonały sposób, by wspomóc proces SEO.
Wiele badań różnych firm pokazuje, że serwisy społecznościowe są w stanie wygenerować w sumie ok. 30% ruchu na stronie docelowej. Oznacza to, że nie można sobie pozwolić na stracenie jednej trzeciej potencjalnych wizyt w naszym serwisie.
Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z social media, warto na początek wybrać te najpopularniejsze, gdzie bywają niemal wszyscy, a z czasem poszerzać swoją obecność o kolejne serwisy społecznościowe.

Król Facebook

Serwis ten niepodzielnie panuje w świecie social media. Obecność naszego biznesu jest tutaj obowiązkowa bez względu na to, jaki mamy osobisty stosunek do tego portalu. Szacuje się, że Facebook ma największy udział w dostarczaniu ruchu na strony docelowe wśród wszystkich mediów społecznościowych (ok. 23%).
Podstawowe działania na Facebooku to prowadzenie FanPage’a i reklama Facebook Ads. Dzięki temu, możemy sprowadzić na naszą stronę precyzyjnie stargetowanych użytkowników, którzy stanowią najbardziej wartościowy ruch z punktu widzenia biznesowego.
Oczywiście ważna jest tutaj przemyślana, dokładnie opracowana strategia obecności na Facebooku. Powinniśmy dotrzeć z naszym przekazem do właściwej grupy docelowej, do odpowiednich użytkowników sieci i oferować im ciekawe treści, skupiając społeczność wokół naszej marki.
Od tego roku Facebook wprowadził również szereg przycisków CTA, które doskonale można wykorzystać do generowania ruchu (np. przejdź do sklepu, więcej informacji, zarejestruj się itd.).

Zalety Twittera

W ostatnim czasie najczęściej słyszy się o Twitterze w kontekście wpisów różnych polityków, a przecież ten portal często wykorzystywany jest również przez firmy do budowania pozytywnego wizerunku marki. Bardzo popularny jest Twitter wśród firm skupiających się na real time marketingu. Tym razem nie chodzi tylko o przyciągnięcie internautów do naszej strony, ale również o dotarcie do dużej liczby użytkowników.
Na Twitterze ważny jest odpowiedni dobór odbiorców oraz dyskusji, w jakich my, jako firma lub marka, powinniśmy brać udział. Dobrze jest również wykorzystywać tu dużo materiałów graficznych oraz dokonywać starannej selekcji zamieszczanych treści.
Twitter umożliwia także użycie reklam płatnych, co, podobnie jak na Facebooku, pomaga w zwiększeniu zasięgu komunikacji. Twitter to doskonałe miejsce, jeśli chcemy zwiększyć rozpoznawalność i świadomość naszej marki wśród użytkowników sieci.

Nie zapomnijcie o Google+!

Coraz bardziej doceniany jest również Google+. Jedni dostrzegają w nim doskonałe miejsce na profesjonalne dyskusje, inni traktują ten portal, jako sposób na zwiększenie rankingu stron w największej na świecie wyszukiwarce i podkreślają jego ważną rolę w tworzeniu strategii SEO. Bez względu na to, jak podchodzimy do Google+, warto być tam obecnym. Na pewno nie zaszkodzi to naszemu biznesowi w sieci.
Dziennikarz brytyjskiego „The Guardian”, Charles Arthur, nazwał nawet ten portal Matrixem, podkreślając w ten sposób to, że Google+ wie o wszystkim. Nawet, jeśli dużo w tym przesady, warto wspomnieć, że np. tworząc konto Gmail, automatycznie kreuje się konto Google+, które śledzi nasze kroki w sieci, gdy jesteśmy zalogowani do poczty.
Warto wykorzystać Google+ do bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami, używając np. interaktywnych postów, a także budować wizerunek marki eksperckiej w jakiejś dziedzinie i brać udział w dyskusjach prowadzonych w ramach grup tematycznych związanych z naszym biznesem.
Wymienione wyżej portale nie wyczerpują możliwości social media. Z czasem warto zaznaczać swoją obecność w kolejnych portalach społecznościowych, jak np. Pinterest i Linkedin.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności