Działania marketingowe od zawsze są ściśle związane z aktualną sytuacją gospodarczą i ekonomiczną, jak i ogólnie panującymi nastrojami – nie da się więc nie zauważyć, że to co obecnie się dzieje wpłynęło na wszystkie te aspekty i tym samym odcisnęło mocne piętno na samym e-marketingu. 

Wiele osób zadaje sobie pytanie: co dalej? W czasach, gdzie przedsiębiorcy martwią się o przyszłość swoich firm, inwestowanie w marketing wydaje się być najmniej istotną kwestią – niemniej to właśnie SEO może pomóc przetrwać ten kryzys. Jak? – już wyjaśniamy.

Popyt nie przestaje istnieć – ludzie potrzebują produktów i usług

Na jedne produkty i usługi popyt spadł, na inne wzrósł – co nie znaczy, że wszystko nie wróci do normy. Dlatego SEO nie tylko pomoże teraz Ci być widocznym, jeśli działasz w branży, która cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem, ale także pozwoli szybko wrócić do gry, gdy epidemia się skończy. Musimy pamiętać o tym, że Google cały czas działa tak samo, cały czas indeksuje strony i przypisuje im ranking, dlatego ważne jest, by zadbać o niego nawet w czasie przestoju, dzięki temu gdy popyt zacznie wzrastać, Ty będziesz wyżej niż konkurencja.

SEO – to ekonomiczny marketing

Nie od dziś wiadomo, że SEO to jedna z relatywnie najtańszych form marketingu internetowego, bądź co bądź najczęściej płacisz za wyniki, wypracowanie ich zwykle też zabiera trochę czasu, dlatego nawet jeśli teraz rozpoczniesz współpracę, koszta poniesiesz dopiero za jakiś czas, a wtedy kiedy Twoje usługi lub produkty zaczną być potrzebne, będziesz widoczny w sieci – jest to spora zaleta. Oszczędny marketing w obecnej sytuacji jest bardzo dobrym wyborem

Wyniki na dłużej

SEO to działania długoterminowe – to odróżnia je od innych form promocji w sieci i nie tylko w sieci. W przypadku większości reklam – płacimy za konkretne działania. Przeznaczamy budżet na prowadzenie promocji, w określonym czasie – pozyskane z tego konwersje są naszym zyskiem z zainwestowanych środków. W przypadku SEO jest jednak inaczej, tutaj środki, jakie przeznaczamy na kampanię, pozwalają na wypracowanie długoterminowych wyników, które pozwolą na uzyskanie wartościowych konwersji w rozłożonym czasie.

Mierzalne efekty, lepsze wykorzystanie środków

Dużą zaletą SEO, jak i większości rozwiązań z zakresu e-marketingu, jest ich mierzalność. Dobra analiza danych, sprawdzenie frekwencji wyszukań haseł i weryfikacji ich widoczności w przeglądarce pozwoli na przekierowanie działań tam, gdzie one rzeczywiście są obecnie opłacalne. Rynek się teraz zmienił, i produkty, które do niedawna nie cieszyły się zbytnim zainteresowaniem, obecnie sprzedają się od ręki. Warto więc przeanalizować swoją ofertę i sprawdzić, jak to wygląda w naszym przypadku – może akurat opłaca zmienić strategię i i promowane produkty.

Oczywiście nie powiemy nikomu, mając na uwadze obecną sytuację, że tak – jak najbardziej inwestuj teraz w marketing, w czasach gdzie wiele osób martwi się o przyszłość swojego biznesu, byłby to smutny żart. Jeśli jednak możesz sobie na to pozwolić, nie rezygnuj z SEO, dzięki temu zyskasz przewagę gdy wszystko zacznie się normować, albo też wykorzystasz ten czas do zwiększenia sprzedaży – przecież, jakby nie patrzeć dla niektórych branż, epidemia przyniosła rekordowe wzrosty przychodów.

Co jednak możemy polecić od siebie, jeśli nie możesz inwestować teraz w profesjonalny marketing? Zajmij się contentem, to bardzo niedoceniany aspekt, a niezwykle ważny,  nie tylko dla samego pozycjonowania, ale także dla obioru Twojej strony. Blogi tematyczne, zwłaszcza o charakterze poradnikowym, czy informacyjnym są bardzo cenione przez klientów – zwykle nie masz czasu się nimi zajmować, warto teraz to zmienić – pamiętaj content is king 🙂

Bądź z nami – śledź na bieżąco zmiany w branży.

przycisk pikseo polub nas

 

Autor: Agnieszka Motylińska

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.