SEO w 2016 roku – na co zwrócić uwagę?

Niedawno robiliśmy podsumowanie roku 2015 na naszym blogu, a teraz przyszedł czas, żeby spojrzeć w przyszłość. Jakie trendy SEO mogą dominować w 2016 roku?
W 2015 roku wiele się działo w obszarze SEO. Szczególnie Google zadbało, żeby specjaliści od pozycjonowania nie nudzili się. Czy rok, który właśnie się rozpoczął, będzie równie ekscytujący? Sprawdźmy, jakie trendy mogą dominować w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

1. Wideo zacznie królować

Content w postaci tekstu od wielu lat stanowi podstawę treści, jaka konsumowana jest przez odbiorców. Jednak każdego roku pozycja tekstu systematycznie osłabia się na rzecz innych formatów. Wszystko na to wskazuje, że w 2016 roku wideo może wyprzedzić tekst, jeśli chodzi o wskaźnik ROI, zaangażowanie użytkowników i zasięgu w kanale B2C. Samo Google zaczyna już eksperymenty z reklamami wideo w wynikach wyszukiwania.

2. Istotna będzie optymalizacja pod mobile

W ubiegłym roku Google ogłosiło, że jej wyszukiwarka otrzymała więcej zapytań z urządzeń mobilnych, niż z urządzeń deskopowych. Jednocześnie z roku na rok rośnie bardzo dynamicznie liczba użytkowników mobile. To wszystko sprawia, że strony internetowe, przystosowane do takich urządzeń, będą pełniły coraz większą rolę w komunikacji cyfrowej. Żadna poważna firma nie będzie mogła pozwolić sobie, żeby jej witryna nie wyświetlała się dobrze na urządzeniach mobilnych, stąd duże znaczenie nabierze optymalizacja pod takim kątem.

3. Wzrośnie znaczenie wyszukiwania głosowego

Tak naprawdę, łączy się to z poprzednim punktem. Można się domyślać, że rola wyszukiwania głosowego zdecydowanie wzrośnie w 2016 roku właśnie ze względu na coraz silniejszy kanał mobile. Coraz częściej użytkownicy smartfonów, zamiast mozolnie wpisywać litery i cyfry na swoich małych urządzeniach, wolą korzystać z wyszukiwania głosowego. Takie rozwiązanie przydaje się także w innych sytuacjach, jak na przykład podczas prowadzenia samochodu. To oznacza, że już teraz warto zacząć optymalizować strony internetowe pod kątem wyszukiwania głosowego, co może się wiązać ze zmianą lub modyfikacją frazy, na jaką pozycjonowana jest witryna. Język mówiony różni się nieco od języka pisanego i należy to mieć na uwadze, optymalizując serwis internetowy.

4. Głębokie linki w aplikacjach staną się ważne

Wzrost użytkowników urządzeń mobilnych to równie większa liczba użytkowników aplikacji. Na to także Google zwraca coraz większą uwagę i indeksuje coraz więcej aplikacji. Być może już niedługo te ostatnie staną się nawet bardziej popularne, niż strony internetowe. Z dużym prawdopodobieństwem w 2016 roku głębokie linki, a więc wskazujące na konkretną sekcję lub zakładkę, zyskają na znaczeniu i, zapewne, w tym kierunku będzie prowadzona optymalizacja aplikacji i ich pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.
Oczywiście przedstawiamy tutaj pewne przypuszczenia, ale oparte na dokładnej obserwacji tego, co już się dzieje na rynku SEO i internetu oraz na nasilających się trendach. Wszelkie nowe zjawiska w SEO i w pozycjonowaniu będziemy, jak zwykle, opisywali na naszym blogu, zatem zachęcamy do jego śledzenia. Pod koniec roku 2016 okaże się, na ile nasze prognozy były słuszne.