Promowanie własnej firmy to w obecnych czasach konieczność i każdy musi zainteresować się tym tematem. Kiedy jednak wchodzimy w świat marketingu internetowego, prędzej czy później spotykamy się z pojęciem – reklama PPC. I tu pojawia się zwykle pytanie: czym jest reklama PPC i czy jest to rozwiązanie dobre dla Twojej firmy?

W tym artykule postaram się udzielić odpowiedzi na te pytania i wyjaśnić wszelkie nieoczywistości odnośnie do reklamy pay per click.

Co kryje się pod pojęciem – reklama PPC

Pojęcie PPC odnosi się do wszystkich działań w internecie o charakterze reklamowym opierających się na modelu, w którym to reklamodawca płaci za kontakt (interakcję) odbiorcy z reklamą. Przede wszystkim mowa tu o interakcjach polegających na kliknięciu w reklamę i przeniesieniu użytkownika na stronę www. W Polsce za najbardziej znane kampanie PPC uważa się systemy reklamowe AdWords, które są rozliczane właśnie w systemie pay per click. Na kojarzenie tego systemu reklamowego z modelem PPC wpływa również popularność wyszukiwarki, dzięki której reklamy Google cieszą się tak dużym zainteresowaniem. Należy sobie jednak zdawać sprawę z tego, że kampanie PPC to coś więcej niż AdWords.

Kampanie w modelu PPC oferują m.in.:

  • Systemy reklamowe wyszukiwarek (Google, Baidu, Bing, Seznam, Yandex, itd.)

  • System reklamowy Facebook
  • System reklamowy LinkedIn
  • System reklamowy Twitter
  • Sieci afiliacyjne
  • Sieci reklamowe
  • Małe systemy reklamowe – dostępne rozwiązania w obrębie portali internetowych (Amazon ads, Allegro ads, itp.)

Kto powinien korzystać z reklam PPC?

pexels-photoObecnie każda firma potrzebuje odpowiednio dobranej strategii marketingowej, uwzględniającej właściwie dobrane działania w internecie. Kampanie PPC to dobry wybór dla firmy działającej w dowolnej branży. Z jednej strony model ten umożliwia precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów, z drugiej jest on bardzo korzystny dla reklamodawcy pod względem finansowym, gdyż rozlicza się on tylko za interakcję użytkownika z reklamą – za kliknięcie w nią. Jednocześnie na rezultaty tego typu kampanii zwykle nie trzeba długo czekać, co stanowi dużą zaletę tego systemu. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak reklama PPC może pomóc wypromować Twój biznes, napisz do nas!

Czy kampania reklamowa PPC może być realizowana we własnym zakresie?

Kampanie w modelu PPC w zasadzie może prowadzić każdy, kto posiada właściwe narzędzia przeznaczone do zarządzania nimi. Konieczne będzie jednak odbycie szkoleń, które pozwolą nabyć Tobie lub Twojemu pracownikowi podstawową wiedzę odnośnie do tworzenia reklam PPC. Korzystając jednak z pomocy specjalistów, łatwiej będzie Ci przygotować efektywną strategię reklamową i tym samym osiągnąć założone wyniki w zdecydowanie krótszym czasie. Jednocześnie korzystając ze wsparcia profesjonalnej agencji, nie musisz ponosić dodatkowych kosztów związanych z koniecznością zakupu odpowiednich narzędzi oraz sfinansowania szkoleń. Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalnym wsparciem, chętnie pomożemy!

Pozycjonowanie a reklama PPC

telefonKampanie PPC często utożsamiane są z pozycjonowaniem – nic jednak bardziej mylnego, bowiem są to zupełnie odrębne działy marketingu internetowego. Pozycjonowanie, czyli inaczej optymalizacja, ma na celu uzyskanie wysokiego wyniku strony w wynikach wyszukiwania organicznych (bezpłatnych). Więcej na temat pozycjonowania możesz przeczytać w tym artykule. Kampania PPC to natomiast reklama wyświetlana nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania wraz z dopiskiem reklama. Są to zatem wyniki nieorganiczne – płatne.

Jakiego budżetu wymaga reklama PPC?

Na to pytanie nie da się udzielić jednej i prostej odpowiedzi. Właściwe oszacowanie budżetu wymaga bowiem dokładnego przestudiowania wielu czynników. Konieczne jest przeanalizowanie działań podejmowanych przez konkurencję, określenie pozycji firmy na rynku, jej rozpoznawalności wśród klientów, konieczne będzie także prześledzenie do tej pory podjętych działań marketingowych na rzecz promocji firmy, jak i dokładne zbadanie oczekiwań grupy docelowej. Na podstawie tych danych można dopiero oszacować, jaki budżet byłby potrzebny dla przeprowadzenia skutecznej reklamy PPC. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć, jak to będzie wyglądać w przypadku Twojej firmy – chętnie Ci w tym pomożemy.

Jesteś zainteresowany kwestią reklamy PPC? Zastanawiasz się, czy będzie to odpowiednie rozwiązanie dla Twoje firmy? Chciałbyś poznać, ile Cię wyniesie szacowany budżet? Nasza agencja chętnie odpowie na wszystkie Twoje pytania.

Skontaktuj się

Autor: Agnieszka Motylińska

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.