Marketing internetowy — o jego skuteczności i przewadze nad tradycyjnymi formami reklamy słyszał już chyba każdy… i bynajmniej nie są to bezpodstawne stwierdzenia — skuteczność działań w obrębie internetu można bardzo łatwo sprawdzić (m.in. dlatego, że reklama internetowa pozwala nam na bieżącą analizę jej postępów) i samemu przekonać się, że to jest właśnie przyszłość marketingu. 

Korzyści wynikające z reklam online są coraz bardziej widoczne. Nawet przedsiębiorcy, którzy do niedawna byli sceptycznie nastawieni, przekonują się do tego rodzaju rozwiązań. Co więcej, możemy już mówić o przełomie, ponieważ polscy przedsiębiorcy inwestują więcej w e-marketing niż w reklamy telewizyjne, co jeszcze kilka lat temu byłoby nie do pomyślenia – dziś natomiast Polska jest na 13. miejscu w światowym rankingu najszybciej rozwijających się rynków e-commerce. Tendencja ta wynika przede wszystkim z zachowań samych konsumentów, którzy coraz częściej i z większym zaufaniem sięgają po urządzenia z dostępem do internetu w celu zrobienia zakupów. W samym 2017 roku ponad połowa polskich użytkowników korzystała z internetowych platform sprzedażowych. Specjaliści spekulują, że w 2020 roku procent ten wzrośnie do 70. Tendencja zwyżkowa pozwala zakładać, że w najbliższych latach większość działań promocyjnych będzie prowadzona właśnie w cyberprzestrzeni.

Popularność tej formy promocji przyczyniła się oczywiście do zwiększenia dynamiki wzrostu wartości samych reklam internetowych. Takie wzrosty odnotować można w wielu krajach, i tak: w Turcji wyniosły one 14%, w Wielkiej Brytanii 15%, a 18% w Finlandii. Wartość tego typu reklam podniosła się także w Polsce — i to aż o 17%. Spodziewać się można dalszych wzrostów, tym bardziej że skuteczność tego rodzaju działań potwierdza wiele statystyk, jak i rosnąca ilość przedsiębiorców skłonna do inwestowania w e-marketing.  Dla porównania – w przeciągu pierwszych trzech miesięcy 2018 roku, na reklamę internetową łącznie wydano niecały miliard złotych, natomiast już w pierwszym kwartale 2019 kwota ta była wyższa o blisko 85 milionów. Zauważalne wzrosty to najlepszy dowód na to, że przyszłość reklamy to właśnie cyberprzestrzeń.

 Jakie działania w obrębie cyfrowego marketingu są szczególnie popularne aktualnie? Przede wszystkim wszelkie działanie wykorzystujące jako platformę promocyjną przeglądarkę Google — aż w 80 procentach udziału w reklamie mają tu display oraz SEM.

Już teraz e-marketing zapewnia wiele możliwości i większe zwroty z inwestycji niż tradycyjne formy promocji, a należy przypuszczać, że rozwój technologii, jak i dalej postępujące zmiany zachowań konsumenckich sprawią, że wartości te jeszcze wzrosną. My uważamy, że przyszłość reklamy to właśnie cyberprzestrzeń… przestrzeń nieograniczonych możliwości.  A Ty? 

Skontaktuj się

Autor: Agnieszka Motylińska

Specjalista ds. content marketingu

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu treści dziennikarskich, blogowych i marketingowych.
W Pikseo zajmuje się tworzeniem contentu dla agencji oraz jej klientów.