Wraz z niewielką aktualizacją działanie algorytmu zmienia się na rzecz właścicieli stron, których treść zostanie doceniona przez ekspertów. Oznacza to nic innego jak wzrost znaczenia szczegółowych recenzji wykazujących dużą znajomość tematyki serwisu. Będą się one przekładać na zwiększenie jego widoczności i przyrost organicznego ruchu. Na tę chwilę zmiany dotyczą wyłącznie tekstów pisanych w języku angielskim, na ich wprowadzenie w przypadku polskich stron będziemy więc musieli jeszcze poczekać.
O jakich recenzjach mówimy…
Kluczowe jest tu jednak określenie tego, co stanowi wartościową w kontekście wprowadzonej aktualizacji recenzję. Przede wszystkim liczy się jej profesjonalizm i to, aby była wiarygodna. Podane przez Google informacje mówią o elementach, jakie w tego typu wypowiedzi mogą się znajdować. Podstawą jest jej zgodność z tematyką strony oraz wskazanie istotnych danych dotyczących niewymienionych w serwisie funkcjonalności, a także decyzji podjętych na etapie projektowania. Duże znaczenie ma też zwrócenie uwagi na ich wpływ na doświadczenie użytkownika. Jednocześnie produkt lub usługa powinny zostać porównane z innymi propozycjami dostępnymi na rynku, a ich jakość oceniona wedle policzalnej skali. Na ocenę wiarygodności wpływa również wymienianie zarówno konkretnych zalet, jak i wad czy też doradzenie w kwestii zastosowania elementów oferty w konkretnych warunkach.
Budowanie rzetelnego wizerunku firmy i rozbudowywanie oferty z myślą o specjalistach staje się więc jeszcze ważniejsze niż do tej pory.
Chcesz być na bieżąco z nowinkami z branży?
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: