Obecność firmy w Internecie nie jest już kaprysem czy ekstrawagancją, ale jest, po prostu, koniecznością. Jednak samo założenie strony internetowej nie wystarczy. Trzeba odpowiednio wypromować firmę w sieci. Jak to zrobić?

Jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, w 2015 roku 92,7% polskich przedsiębiorstw miało dostęp do internetu, a 65,4% z nich posiadało własną stronę internetową. Dwie trzecie z tych serwisów prezentowało głównie katalogi wyrobów i usługi. Jednak samo posiadanie strony internetowej nie gwarantuje sukcesu w sieci. Trzeba jeszcze zadbać, żeby klienci docierali do serwisu, a do tego niezbędna jest odpowiednia promocja. Podpowiadamy, jakie działania warto wdrożyć.

Zoptymalizuj stronę

Zanim rozpoczniesz zakrojoną na dużą skalę promocję firmy i serwisu firmowego w sieci, zacznij od zoptymalizowania promowanej witryny. Prawidłowo funkcjonująca strona to podstawa. Będzie to jednocześnie dokonały wstęp do rozpoczęcia wdrażania strategii SEO. Optymalizacja wymaga przeprowadzenia audytu, który pokaże, co należy zmienić tak, żeby strona stała się przyjazna dla użytkownika. Źle działające witryny powodują frustrację internautów i wpływają negatywnie na postrzeganie marki.

Optymalizacja powinna, przede wszystkim, skupić się na jakości contentu, bo ten jest coraz częściej brany pod uwagę przez Google przy ustalaniu rankingu w wyszukiwarce. Nie powinno się jednak zapomnieć o takich elementach, jak ujednolicenie struktury adresów URL, by były przyjazne dla robotów indeksujących, wyeliminowanie zduplikowanego contentu, zadbanie o znaczniki description, title i alt w obrazkach.

Wdrażaj strategię SEO

Działania związane z pozycjonowaniem należą do jednych z najważniejszych sposobów na promowanie firmy i jej produktów lub usług w internecie. Większość z internautów korzysta najczęściej z wyszukiwarki Google i dlatego należy bezwzględnie zadbać o wysoką w niej pozycję na odpowiednie słowa kluczowe. Zwiększenie widoczności w wyszukiwarce to jednocześnie szansa na pokazanie się większej liczbie potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać, że dziś bardziej od dużej ilości linków prowadzących do Twojej strony liczy się ich jakość. Linki mogą być zdobywane w różnych miejscach, jak blogi, fora czy portale branżowe.

Stawiaj na wartościową treść

Jak wspomnieliśmy, Google coraz silniej promuje wartościowy content, dlatego warto na niego stawiać. Wysokiej jakości, przydatne treści są również chętnie poszukiwane przez użytkowników. To dlatego coraz większą karierę robi ostatnio content marketing. Dzięki niemu, można skutecznie budować pozycję marki jako eksperta i zwiększać jej rozpoznawalność. Wystarczy tylko dostarczać odbiorcom wysokiej jakości content i dystrybuować go zarówno poprzez Twoją stronę internetową, jaki i za pomocą zewnętrznych portali oraz mediów społecznościowych.

Bądź obecny w social media

Jeśli już wspominamy portale społecznościowe, warto podkreślić ich dużą siłę w promowaniu marek, produktów i usług. GUS podaje, że prawie połowa polskich przedsiębiorstw jest obecna w social media. Tego typu portale pozwalają skutecznie nawiązać więź z klientami. Wykorzystywane są do tego różne sposoby komunikacji. Najskuteczniejsza jest interakcja i aktywizowanie użytkownika, np. poprzez sondy, quizy, konkursy, dostarczanie wartościowego contentu.

Nie zapomnij o Google AdWords

W promocji firmy w internecie warto również wykorzystywać kampanie Google AdWords, dzięki którym można dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców, decydując samemu, jaki dokładnie przeznaczyć na to budżet. Warto tu również wykorzystać kampanie remarketingowe, które przypomną klientowi o Twojej firmie i zachęcą go do powrotu na Twoją stronę internetową.

Jeśli masz problem z odpowiednim wypromowaniem swojej firmy w internecie, skorzystaj z profesjonalnych usług Pikseo. Skontaktuj się z nami, a my przygotujemy plan działania.