20 stycznia 2016

Pozyskiwanie linków w praktyce

Pozyskiwanie linków w praktyce

Zdobywanie linków to jeden z ważniejszych elementów pozycjonowania i chociaż współczesne SEO nie jest już takie, jak jeszcze kilka lat temu, link building nie stracił wcale na znaczeniu.
Linki stanowią ciągle ważny czynnik rankingowy, brany pod uwagę przez Google przy ustalaniu wyników wyszukiwania. Oczywiście koncern z Mountain View nie ujawnia szczegółów dotyczących swoich algorytmów, ale nie wydaje się, żeby w najbliższym czasie znaczenie linków miało drastycznie spaść. Gdzie, zatem, zdobywać naturalne linki? Oto garść porad od Pikseo.

1. Blogi

Bez wątpienia blogi pełnią coraz większą rolę w internecie, dawno już przestały być zwykłymi pamiętnikami i niejednokrotnie są ważnym źródłem informacji. Niektórzy blogerzy stali się, wręcz, gwiazdami, których wpisy i materiały wideo śledzone są przez ogromne rzesze odbiorców. Poza tym, blogów jest bardzo dużo i warto przynajmniej z niektórymi rozpocząć współpracę. Możemy nawet dostarczyć odpowiedni content autorowi blogu lub zaproponować mu ciekawy temat wpisu. Oczywiście należy zadbać, żeby w takim poście pojawił się link do naszej strony internetowej. Jednak często, żeby zdobyć link, będziemy musieli coś zaoferować blogerowi (np. produkt do przetestowania). Należy również pamiętać, żeby wybierać blogi powiązane tematycznie z naszą branżą.

2. Portale społecznościowe

Chociaż serwisy social media zazwyczaj dostarczają linki nofollow, warto zaznaczyć swoją obecność w portalach społecznościowych. Według badania organizacji We Are Social, w 2015 roku na całym świecie było ponad 2 mld aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, a w samej tylko Polsce – 13 mln. Wszystkie te osoby chętnie linkują ciekawe treści. Portale społecznościowe to dobre miejsce, żeby rozpropagować wśród użytkowników własny serwis i zbudować społeczność wokół brandu, ale także pozwalają zróżnicować profil linków, co sprawi, że działania pozycjonerskie będą wyglądały na bardziej naturalne.

3. Content marketing i PR

Nie bez przyczyny firmy przeznaczają coraz większe budżety na kampanie content marketingowe. Nie warto rezygnować z możliwości, jakie daje właśnie ta forma promocji. Tutaj zdobywanie linków jest swoistym ukoronowaniem działania marketingowego. Należy przygotować wartościowy content, który zainteresuje odbiorców, a w rezultacie spowoduje, że użytkownicy będą linkowali do tych treści. Można również pokusić się o działania z obszaru e-PR i zamówić przygotowanie artykułów sponsorowanych z linkiem pozycjonującym, a potem publikować te teksty w serwisach powiązanych tematycznie z naszą witryną i z naszymi produktami lub usługami. Jednak żeby nie narazić się na filtr, lepiej wykorzystywać link brandowy w takich artykułach.

4. Gdzie jeszcze szukać linków?

Oczywiście na powyższych sposobach zdobywanie linków się nie kończy. Jest jeszcze wiele innych możliwości, które warto wykorzystać. Jeśli, na przykład, jesteśmy producentem, warto poprosić współpracujących z nami partnerów i dystrybutorów o linkowanie do naszego serwisu. Można także przygotowywać wartościowe e-booki i umieszczać w ich treści linki. Nie należy także zapominać o linkowaniu wewnętrznym, które również ma duże znaczenie dla pozycjonowania serwisu.
Jeśli nie czujecie się na siłach, żeby samemu prowadzić skuteczny link building, zapraszamy do kontaktu i do skorzystania z doświadczenia specjalistów Pikseo.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności