Pozycja w Google, a strona mobilna
Jak podało oficjalnie Google na swoim blogu, od 21 kwietnia 2015 roku optymalizacja stron pod kątem mobilnych urządzeń stanie się jednym z ważniejszych czynników wpływających na pozycję w wyszukiwarce.
Już dawno można było się domyśleć, że w końcu do tego dojdzie. Zresztą, już od jakiegoś czasu Google dawało do zrozumienia, że strona mobilna będzie odgrywać istotną rolę dla rankingu serwisu w wynikach wyszukiwania.
Na komórki
Już w listopadzie zeszłego roku amerykański potentat prowadził testy różnego rodzaju oznaczeń, jakie pojawiały się w przypadku stron wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. W grudniu również w Polsce pojawiło się oznaczenie „Na komórki” (wcześnie testowano oznaczenie „Wersja na komórki”). W ten sposób poprzedzany był opis stron posiadających mobilne wersje oraz wyszukiwane na mobilnych urządzeniach. Dzięki temu, użytkownicy smartfonów i tabletów otrzymali informację, czy dane serwisy dedykowane są na ich urządzenia.
Google zdecydowało się na zaktualizowanie algorytmu, ponieważ coraz więcej Internautów przegląda sieć za pomocą urządzeń mobilnych. Trzeba jednak zaznaczyć, że już wcześniej dokonywane były aktualizacje pod kątem poprawnego wyświetlania serwisów na telefonach, które ułatwiały znajdowanie stron mobilnych.
Zmiany w Google
Według informacji, pojawią się dwie bardzo ważne zmiany, jeśli chodzi o strony mobilne i o aplikacje. Po pierwsze, optymalizacja mobilna będzie dotyczyła wszystkich języków i wpłynie istotnie na pozycję w wyszukiwarce. To pozwoli odnajdować wyniki bardziej trafne, jeśli chodzi o zapytanie, a jednocześnie optymalne dla wykorzystywanego przez użytkownika urządzenia.
W wynikach wyszukiwania Google będzie umieszczało również więcej treści z aplikacji mobilnych i będzie to również ważny czynnik w rankingu. Tego typu informacje będą wyświetlane użytkownikom, którzy posiadają zainstalowane aplikacje, a także będą zalogowani.
Test zgodności
Zapowiadając zmian w algorytmie na kwiecień, Google wyraźnie chce dać czas na odpowiednie przystosowanie stron do nowej rzeczywistości. Jednocześnie zostały udostępnione narzędzia, dzięki którym można sprawdzić zgodność serwisu z urządzeniami mobilnymi. Warto, na przykład przeprowadzić Test zgodności z urządzeniami przenośnymi, wpisując URL badanej strony tutaj. Gdy witryna spełnia wszystkie kryteria mobilności, pojawi się komunikat potwierdzający, że strona jest przyjazna dla urządzeń przenośnych, w innym przypadku wyświetlona zostanie informacja o nieprzystosowaniu strony do mobile. Test zdefiniuje także poszczególne problemy, które czynią witrynę nieprzyjazną dla urządzeń przenośnych, jak np. mała czcionka, linki zbyt blisko siebie, treść szersza niż ekran itd. Na szczęście, na zmiany w serwisach zostało jeszcze trochę czasu.