1 marca Google poinformowała, że za kilka tygodni udostępni funkcję tworzenia roboczych wersji kampanii oraz dokonywania eksperymentów w sieci reklamowej AdWords. Wszystko po to, by lepiej dostosowywać kampanie.

Od razu warto podkreślić, że wersje robocze kampanii nie są tym samym, co wersje robocze przygotowywane w Edytorze AdWords, o czym przypomina tutaj sam Google.

Nowe zmiany mają przede wszystkim wesprzeć reklamodawców w łatwym i skutecznym testowaniu zmian, jakie zamierzają wprowadzić do swoich kampanii AdWords. Dzięki nowym rozwiązaniom, będzie można łatwiej mierzyć wyniki wprowadzonych modyfikacji, a przez to również szybciej wybrać te najefektywniejsze.

Wersje robocze i eksperymenty

Ideą wersji roboczej jest ułatwienie przygotowania i przetestowania zmian w już istniejących kampaniach AdWords i to jeszcze zanim te modyfikacje zostaną wdrożone w docelowe działania reklamowe. W ten sposób można na przykład dowolnie sprawdzać stawki różnych grup reklam, nie ingerując w oryginalną kampanię, która już trwa. Dopiero, gdy nowe rozwiązania okażą się korzystniejsze, wtedy można je zaimplementować bezpośrednio w pierwotną kampanię AdWords. Działanie wersji roboczej można przerwać w każdej chwili, a nawet wznowić ją w dowolnym czasie.

Warto jednak pamiętać, że w wersji roboczej nie będą dostępne niektóre funkcje, z jakich można korzystać w przypadku tworzenia zwykłej kampanii – brak na przykład raportu harmonogramu reklam, analizy aukcji, raportu miejsc docelowych lub zestawienia stawek.

Wprowadzone do wersji roboczej zmiany należy przetestować, przeprowadzając eksperymenty. To właśnie za sprawą tych ostatnich można przekonać się, czy modyfikacje rzeczywiście odniosły pozytywny skutek. To reklamodawca sam zdecyduje, jaką część budżetu przeznaczy na eksperyment, a jaka pozostanie do dyspozycji oryginalnej kampanii. To samo również dotyczy podziału ruchu. Reklamodawca także sam określi, ile czasu będzie trwał eksperyment. Odbiorcy zostanie wyświetlona losowo oryginalna reklama lub wersja testowa, biorąc pod uwagę wcześniej dokonany podział ruchu.

Monitorowanie wyników eksperymentu

Uruchomienie nawet wielu eksperymentów nic nie da, jeśli nie zostanie przeprowadzony ich monitoring. To właśnie on pozwoli ustalić, czy modyfikacje spełniły pokładane w nich oczekiwania. Monitorowanie eksperymentów umożliwi porównanie skuteczności testowej wersji z oryginalną kampanią. Reklamodawca dostanie informację, czy modyfikacje uzyskały lepsze, czy gorsze wyniki w porównaniu do właściwych działań marketingowych. Monitorowanie danych będzie również możliwe dla wybranych grup reklam, dzięki czemu będzie można otrzymać informację, jak wybrany przekaz wpłynął na efektywność całej kampanii. Raporty dostępne będą na tzw. tablicy informacyjnej.

Google bardzo zachwala nowe rozwiązania i wspiera się tutaj pozytywnymi opiniami amerykańskich firm, które już testowały AdWords w nowej odsłonie, jak na przykład Red Ventures lub The Honest Company. Wygląda na to, że to kolejny etap w rozwoju usługi AdWords, który ma szansę zagościć na stałe w opcjach sieci reklamowej Google.