Nowa strona internetowa – przygotowania do indeksacji serwisu

Założyłeś nową stronę internetową i chciałbyś zarabiać na niej duże pieniądze? Wspaniale! Jednak zanim zaczniesz prowadzić internetowy biznes, musisz koniecznie jak najwyżej zaindeksować swój serwis www.
Przygotowanie i uruchomienie strony internetowej to zaledwie jeden z pierwszych kroków, jakie trzeba zrobić, żeby odnieść sukces w sieci. Teraz musisz sprawić, żeby Twój serwis znalazł się jak najwyżej w rankingu wyszukiwarki Google. O jak najlepszą pozycję warto zadbać już podczas indeksowania witryny. Jak się do tego przygotować?

Po pierwsze: wybierz dobrego CMS-a

O indeksowaniu witryny i o jej późniejszym pozycjonowaniu warto myśleć już na etapie budowania strony www. Przede wszystkim warto znaleźć dobrego CMS-a, który z jednej strony umożliwi wygodną obsługę administracyjną serwisu, a z drugiej – będzie przyjazny dla SEO. Jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią jest obecnie WordPress i właśnie na niego warto się zdecydować. Musisz poświęcić trochę czasu na wybór odpowiedniego motywu do WordPressa – powinien być szybki i lekki, umożliwiający szybkie ładowanie się strony. Nie zapominaj, żeby motyw był przystosowany do urządzeń mobilnych. Powinieneś również zadbać o zainstalowanie dobrej wtyczki do SEO, która wesprze twoje działania związane z pozycjonowaniem serwisu.
Nie ma potrzeby, żeby Google indeksowało twoją stronę, zanim jej nie ukończysz. Warto od razu udostępnić użytkownikom w pełni funkcjonalną i działającą witrynę. Dlatego można zabronić robotom wyszukiwarki indeksowanie serwisu, używając do tego pliku robots.txt, a w WordPressie wykorzystując ustawienia prywatności strony www. Gdy jednak serwis będzie już gotowy do indeksowania, należy pamiętać, żeby usunąć ograniczenia dla robotów.

Po drugie: dobierz słowa kluczowe

Celem jak najwyższego zaindeksowania strony, a potem jej pozycjonowania jest uzyskanie jak najlepszego miejsca w wyszukiwarce na konkretne słowo kluczowe lub frazę kluczową. Już na etapie budowania witryny musisz wybrać interesujące cię frazy. Od razu podpowiadamy, że warto koncentrować się na tzw. długim ogonie, bo właśnie tego rodzaju zapytania stanowią 80% wszystkich fraz wpisywanych w Google. Strony internetowe mają więcej wyświetleń oraz lepszą konwersje właśnie na dłuższe zapytania i powinieneś to wykorzystać.

Po trzecie: postaw na długie treści

Odpowiedni content strony należy przygotować jeszcze, zanim dojdzie do zaindeksowania serwisu, a potem musisz regularnie publikować nowe treści. To właśnie content ma duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Od razu powinieneś postawić na długie treści. Google rekomenduje, żeby artykuły miały przynajmniej 300 słów, ale w rzeczywistości lepiej postawić na jeszcze obszerniejszy content, co znacznie ułatwi jego pozycjonowanie. Oczywiście nie możesz zapomnieć o słowach kluczowych w treści, a także o tym, żeby content był ciekawy przede wszystkim dla użytkownika, a nie robota.

Po czwarte: nie zapomnij o promocji

Na koniec ważna kwestia, o której musisz pamiętać również już po zaindeksowaniu strony – promuj swój content. Im więcej użytkowników będzie czytało twoje treści, tym wyżej znajdziesz się w wynikach wyszukiwania, bo będzie to sygnał dla Google, że twoja witryna jest wartościowa. Promuj swój content w różnych miejscach i w różny sposób, np. media społecznościowe, Google AdWords, lista mailingowa, fora, blogi związane z twoją branżą.
Zaindeksowałeś stronę www? Podziel się z nami w komentarzu swoim doświadczeniem. A może jednak masz problem z przygotowaniem serwisu do zaindeksowania? Pamiętaj, że Pikseo zawsze służy pomocą.