Nowa funkcjonalność w Google moja Firma – ustaw dodatkowe godziny

Nie minęło dużo czasu od kiedy pisaliśmy, że Google przywraca funkcjonalności w obrębie Mojej wizytówki. Na ten moment nie tylko normalnie już działają wszystkie wcześniejsze opcje, ale firma zadecydowała o dodaniu kolejnej, która ma pomóc przedsiębiorcom w czasie epidemii. O jakiej zmianie mowa?

Nowe realia – nowe funkcje

Choć do panującej sytuacji spowodowanej epidemią koronawirusa zdążyliśmy się już w dużej mierze przyzwyczaić, nie da się nie zauważyć, że znacząco wpłynęła ona na nasze życie – zmieniły się zachowania konsumentów, zmieniły się sposoby funkcjonowania firm. 

Niektóre przedsiębiorstwa zdecydowały się na zrezygnowanie z możliwości odwiedzania lokalu, oferując w zamian dostawy do klienta – postąpiły tak w dużej mierze zarówno restauracje, jak i wiele sklepów. Często także wprowadzono zmiany i obostrzenia jeśli chodzi o godziny funkcjonowania placówek – otwarte w innych przedziałach czasowych, wyznaczone godziny na odbiór zamówień, czy godziny dla seniora – wszystkie te zmiany, choć mają na celu bezpieczeństwo pracowników, jak i klientów, potrafią być dla konsumenta uciążliwe – często bowiem odbija się on od zamkniętych drzwi. I właśnie temu chce zaradzić firma Google, wprowadzając nową funkcjonalność w obrębie wizytówki.

Czas dla seniora, odbiór zamówienia – ustaw różne godziny 

Wprowadzoną funkcjonalnością jest możliwość ustawieniu w panelu odrębnych godzin w zależności od specyfiki działania – rodzaj klient, sposób obsługi itd. Jakie dokładnie opcje są do wyboru? Przedstawia się to następująco:

  • godziny dostaw,
  • godziny dla seniora,
  • godziny, w których działa kuchnia,
  • przedziały czasowe, w których firma oferuje niższe ceny,
  • godziny odbioru towaru,
  • godziny jedzenia na wynos,
  • godziny późnych śniadań,
  • godziny, w których obsługiwane są osoby zmotoryzowane oraz…
  • coś, co Google określa jako „dostęp”.

Dodatkowe godziny nie zmieniają ogólnych godzin funkcjonowania lokalu – tu pozostaje wszystko bez zmian. Szczegółowe czasu ukryte są pod przyciskiem „sprawdź dodatkowe godziny” – to tam właśnie pojawiają się informacje o wyszczególnionych godzinach przeznaczonych na konkretny typ aktywności.

Po kliknięciu we wskazany przycisk pojawi się dodatkowa kategoria godzinowa, pokazująca np. godziny, w których możliwy jest dowóz do klienta, bądź odbiór zamówienia na miejscu. Funkcja szczególnie przydatna dla firm, które wprowadziła znaczące zmiany względem standardowych godzin funkcjonowania.

Przygotuj siebie i klientów na nową rzeczywistość

Choć wprowadzona funkcja nie jest może jakoś przełomowa, to jednak w tej sytuacji uważamy, że bardzo przydatna. Nie wygląda na to, by obecny stan rzeczy miał się szybko zmienić, a wirus chciał nas opuścić, dlatego dobrze jest nauczyć się odpowiednio działać w takiej rzeczywistości. Możliwość ustawienia godzin, w których klient może odebrać zamówienie, otrzymać posiłek z dostawą do domu, czy informacją, w których godzinach obsługujesz osoby starsze to nie tylko ukłon w stronę wygodę dla twojego klienta – to także Twoje i jego bezpieczeństwo. Mając odpowiednio rozplanowany sposób działania lokalu, w trakcie dnia jesteś w stanie się dobrze do tego przygotować, tym samym zmniejszając ryzyko epidemiologiczne. Uważamy więc, że warto skorzystać z tej opcji i wprowadzić aktualizację do wizytówki.

A Ty co sądzisz? Podziel się swoją opinią z nami na FB.