26 stycznia 2015

Linkbuilding kreatywny

Linkbuilding kreatywny

Jeszcze kilka lat temu linkbuilding sprowadzał się do zdobywania linków, gdzie tylko się dało, bez względu na ich jakość. Jednak zmiany, jakie wprowadziło Google wymusiło większą kreatywność, niż tylko np. katalogowanie i zapychanie zaplecza bezwartościowymi preclami.
Automatyczne pozyskiwanie linków przychodzących, a tym samym tanie pozycjonowanie, odeszło już właściwie do historii, ponieważ zmiany w algorytmie Google spowodowały spadek ich skuteczności. W wielu przypadkach zaczęły także przynosić więcej szkody, niż pożytku dla pozycjonowanych stron. Teraz stawia się na wysoką jakość linków, co wiąże się z większym wysiłkiem przy ich zdobywaniu i wymusza większą kreatywność.

Liczy się treść

Najskuteczniejszą metodą naturalnego zdobywania wartościowych linków i jest wysokiej jakości content. Nie chodzi jednak tylko o to, żeby był ciekawy i intrygujący, ale przede wszystkim, powinien rozwiązywać jakieś problemy użytkowników sieci, powinien być odpowiedzią na nurtujące ich pytania. Warto w takim przypadku przejrzeć fora tematyczne i sprawdzić, czego poszukują nasi potencjalni odbiorcy i co zostaje bez rzetelnej odpowiedzi, a potem stworzyć wysokiej jakości artykuły na te tematy. To powinno zapewnić wiele wartościowych linków. Podobnie możemy wykorzystać Wikipedię i uzupełnić słabo opisane zagadnienia z naszej branży, dodając do nich linki do dokładniejszych tekstów na naszej stronie. Warto również skupić się na blogach, szczególnie wartościowych, oczywiście, dotyczących branży, w jakiej działamy. Można wtedy zaproponować napisanie na taki blog wartościowego tekstu, a dokładniejszą analizę tematu umieścić na naszej stronie i linkować do niej z bloga. Można również przejrzeć teksty na blogach i jeśli znajdziemy błędy, np. dotyczące zagadnień technicznych, poinformować o tym blogera. Jest duże prawdopodobieństwo, że w ramach wdzięczności, zostanie zamieszczony link do naszej strony. Jeśli już mowa o blogach, warto często utrzymywać dobry kontakt z ich właścicielami. Dobrą inwestycją będzie, na pewno, podarowanie lub wypożyczenie do testów produktu i prośba o napisanie obiektywnej recenzji na jego temat, oczywiście, z odpowiednim linkiem do naszej strony. Jeśli oferujemy produkty dobrej jakości, zyskamy nie tylko wartościowy anchor, ale również będziemy mogli liczyć na promocję naszej marki.

Content zaginiony i konkurencja

Nie wszyscy wiedzą, że warto również wykorzystać do zdobywania linków usunięte z sieci artykuły, oczywiście, z naszej branży. Poszukiwanie takiego contentu rozpoczynamy od serwisów, które posiadają dział z linkami prowadzącymi do zewnętrznych witryn i do artykułów na interesujący nas temat. Jest to trochę żmudne, ale należy każdy z tych linków sprawdzić, czy nie prowadzi do nieistniejącej strony. Gdy wyselekcjonujemy takie podstrony, które już nie funkcjonują w sieci, korzystając z serwisu Wayback Machine, możemy podejrzeć, jaka była na nich treść i przygotować wartościowe artykuły na ten sam temat. Potem należy skontaktować się z administratorami witryn, które zawierają nieaktualne linki i zaproponować im aktualizację tych odnośników na linki prowadzące do artykułów na naszej stronie. Oczywiście, warto również podpatrywać konkurencję i analizować, jak ona zdobywa linki i czy my także jesteśmy w stanie skorzystać z tych metod w naszej strategii SEO. Musimy najpierw wyselekcjonować TOP10 witryn na interesującą nas frazę, a potem zbadać profile linkowe tych serwisów (np. za pomocą Ahrefs). Na pewno przynajmniej część z tych odnośników my również będziemy w stanie zdobyć, jednak nie zapomnijmy zwrócić uwagi na jakość serwisu, jaki będzie do nas linkował. To, oczywiście, tylko kilka przykładów na kreatywne poszukiwanie linków. Liczy się przy tym pomysłowość i odpowiednia selekcja. Jak już wspomnieliśmy na początku, nie warto zawracać sobie głowy odnośnikami z niskiej jakości serwisów, bo to może jedynie zaszkodzić naszej stronie.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności