20 lipca 2015

Landing page w kampanii AdWords

Landing page w kampanii AdWords

W AdWords bardzo ważne są nie tylko odpowiednio przygotowane reklamy, ale także strony docelowe. To właśnie m. in. kombinacja tych dwóch czynników może mieć bardzo duży wpływ na skuteczność kampanii. Z jednej strony landing page musi wpływać na odbiorców, a z drugiej powinna być zoptymalizowana pod algorytm Google.
Przenoszenie użytkownika, który kliknął w reklamę, na odpowiednio przygotowaną stronę typu landing page daje o wiele lepsze rezultaty, niż na stronę główną macierzystego serwisu. Najczęściej taki internauta już szuka konkretnego rozwiązania, a wejście na ogólną stronę, powoduje konieczność ponownego znalezienia informacji, co może wywołać jego niechęć i, w konsekwencji, opuszczenie serwisu. Dlatego tak ważne jest przygotowanie skutecznej strony docelowej dla kampanii AdWords.

Czy wystarczy jedna landing page?

Stworzenie jednej, uniwersalnej landing page dla wszystkich jest bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe. Dlatego, gdy planujemy dużą kampanię AdWords, lepiej przygotować kilka stron, dedykując każdą z nich wybranym przedstawicielom grupy docelowej. Możemy dokonać segmentacji już na poziomie słów kluczowych. Warto, na przykład, zrobić osobną landing page dla tych potencjalnych klientów, którzy poszukują, przede wszystkim, niskiej ceny, eksponując korzyści z wybrania naszej oferty lub promocje i osobną dla tych, którzy stawiają na jakość albo na konkretne zalety danego produktu, podkreślając wtedy właśnie te aspekty oferty.

Strona docelowa dla użytkownika i dla Google

Jak już wspomnieliśmy, strona docelowa powinna być zoptymalizowana zarówno pod kątem użytkownika, jak i wyszukiwarki Google. W rzeczywistości w wielu przypadkach te dwa wymagania odnoszą się do tych samych aspektów. Przede wszystkim, warto zadbać o trafność, zarówno w treści reklam, jak i w contencie strony docelowej. Google promuje precyzję i prawdę zawartą w przekazach, dlatego lepiej unikać haseł niezwiązanych z danym produktem lub usługą. Docenią to również użytkownicy. Ci ostatni, na pewno, pozytywnie przyjmą także przejrzystość landing page. Wiarygodność strony można również poprawić, umieszczając w widocznym miejscu pełne dane kontaktowe, a nawet mapkę ułatwiającą dojazd do siedziby naszej firmy.
Zarówno dla Google, jak i dla użytkowników nie będzie bez znaczenia łatwość nawigowania na stronie docelowej oraz szybkość jej ładowania. Długi czas otwierania landing page nie tylko może podwyższyć wskaźnik odrzuceń, spowodować zniechęcenie internautów, ale także może wpływać na obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwarki.
Nie można zapomnieć również o odpowiednim przygotowaniu contentu i o wyeksponowaniu pewnych elementów, jak np. nagłówki, rozmieszczenie słów kluczowych (nie warto jednak przesadzać z ich ilością i należy użyć tych samych, jakie będą stosowane w danej kampanii AdWords, dobrze jest również umieścić je w tytule i adresie strony), wykorzystanie parametru Alt (należy przygotować teksty alternatywne dla różnego rodzaju grafik, co pomaga w indeksowaniu strony), warto również zadbać o wypełnienie sekcji metadata.

Call to Action jako serce landing page

Dobra strona docelowa nie może się obejść bez wezwania do działania (Call to Action). To hasło, najlepiej w postaci odnośnika, powinno być chwytliwe, podkreślające korzyści, działające na emocję odbiorcy. Warto poświęcić na jego wymyślenie dużo czasu. Oczywiście jego charakter powinien zależeć zarówno od produktu lub usługi, jaką oferujemy, jak i od grupy docelowej, dla jakiej przygotowaliśmy landing page (np. poruszany już tu wcześniej podział na stronę docelową eksponującą niską cenę i stronę podkreślającą wysoką jakość produktu). Budowanie skutecznego Call To Action to sztuka, która wcale nie jest łatwa.
Bardzo ważne jest również, by zadbać o nieustanną widoczność wezwania do działania na landing page. Hasło musi być eksponowane nie tylko w widocznym miejscu, ale nawet przy konieczności scrollowania strony nie powinno znikać z pola widzenia użytkownika.

Landing page a przygotowanie kampanii AdWords

Przygotowanie w odpowiedni sposób strony docelowej to dopiero część działań, jaki należy wykonać. Nie można zapominać również o precyzyjnym przygotowaniu samej kampanii reklamowej. Dopiero połączenie tych dwóch aspektów może przynieść sukces w AdWords. Przede wszystkim, warto stworzyć osobno kampanię w wyszukiwarce (w wynikach prezentowanych po zapytaniu internauty – sieć wyszukiwania) i osobną dla stron, na jakich będą wyświetlane reklamy (sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową).
Jak podaje firma badawcza Gemius, już ponad 16% ruchu w polskim Internecie generują urządzenia mobilne, dlatego warto zadbać również, żeby landing page była przystosowana pod takie urządzenia (to również jest brane pod uwagę przez Google w ustalaniu rankingu wyszukiwarki). Jeśli jednak strona docelowa nie jest zoptymalizowana pod ruch mobilny, można wyłączać wyświetlanie reklam na takich urządzeniach.
Należy zwracać również uwagę na typy dopasowań słów kluczowych, Do wyboru jest dopasowanie przybliżone, do wyrażenia i ścisłe. Warto również korzystać z wykluczeń w słowach kluczowych, o czym dokładniej pisaliśmy TUTAJ. Oczywiście wszystko to powinniśmy ustalać również w kontekście zawartości naszej strony docelowej. Dopiero starannie przygotowana landing page z precyzyjnie skomponowanym przekazem reklamy może stworzyć skuteczną całość w kampanii AdWords.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności