02 lutego 2016

Jak przeprowadzić audyt SEO strony internetowej? Cz. 2

Jak przeprowadzić audyt SEO strony internetowej? Cz. 2

Dziś druga część naszego poradnika, dotyczącego audytu SEO. Przypomnijmy, że to niezbędne działanie do wykonania skutecznej optymalizacji serwisu.
W poprzedniej części pisaliśmy o tak istotnych elementach, jak połączenie witryny z Google Search Console, wykorzystanie technologii Flash i Ajax w kontekście pozycjonowania, uzupełnienie meta tagów strony oraz przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Dziś zwrócimy twoją uwagę na kolejne ważne zagadnienia związane z audytem strony internetowej.

1. Usuń zduplikowane treści

Google nie lubi treści, które nie są oryginalne, co jednocześnie przekłada się negatywnie na pozycjonowanie. Zduplikowane treści są często zmorą sklepów internetowych, które nierzadko kopiują opisy produktów ze stron producentów. Należy tego bezwzględnie unikać i przygotować nowe opisy. Lepiej również nie kopiować własnych, oryginalnych tekstów na inne serwisy.

2. Sprawdź nagłówki

Nagłówki to ważny element strony nie tylko dla użytkowników, ale także dla indeksujących robotów, dlatego musisz poświęcić im dużo czasu. Powinieneś zadbać, żeby znalazły się w nich słowa kluczowe. Najlepiej ograniczyć się do jednego nagłówka H1 na danej podstronie, pozostałych nagłówków może być więcej, ale nie należy z tym przesadzać. Czasem lepiej podkreślić ważne zagadnienia za pomocą wyboldowania.

3. Postaw na przyjazne linki

Takie linki mają duże znaczenie w optymalizacji SEO. Powinieneś zadbać, żeby twoje linki nie składały się z samych cyfr, a nazwy w nich zawarte powinny mówić co nieco o samej zawartości danej podstrony. Nie należy również przesadzać z ich długością. Zamiast więc używać linku takiego, jak na przykład https://twojadomena.pl/123456, lepiej postawić na https://twojadomena.pl/tytuł-podstrony.

4. Przygotuj mapę strony

Mapa strony to istotny element z punktu widzenia SEO. Przygotujesz ją w formacie HTML, ale lepszy dla pozycjonowania będzie format XML. Można ją automatycznie wygenerować – w sieci nie brakuje serwisów, które na to pozwalają. Gdy już będziesz dysponował odpowiednim plikiem, umieść go pod adresem https://twojadomena.pl/sitemap.xml, a potem nie zapomnij dodać mapy strony do Google Search Console.

5. Zoptymalizuj obrazy

Przeprowadzając audyt SEO, nie zapomnij o tak ważnym działaniu, jak odpowiednie zoptymalizowanie grafiki, umieszczonej na twojej stronie internetowej. Staraj się zadbać, żeby obrazy miały jak najmniejsza wagę, co znacznie skróci czas ich ładowania. Warto usunąć exif daty i stosować znaczniki alt oraz title, w których można także umieścić słowa kluczowe.

6. Przygotuj plik robots.txt

To plik w formacie tekstowym, który powinieneś umieścić w katalogu głównym twojego serwisu. Obecność tego pliku wpływa pozytywnie na proces pozycjonowania. Dzięki robots.txt wskazujesz mapę strony, a jednocześnie możesz zdecydować, które pliki i podkatalogi mają być indeksowane przez roboty.
To koniec naszego krótkiego poradnika audytu SEO. Teraz już wiesz, na jakie elementy zwrócić uwagę. Pamiętaj również, że możemy przygotować dla ciebie w pełni profesjonalny audyt SEO twojego serwisu.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności