Każdego dnia pojawia się ponad 100 godzin nowych filmów na YouTube. To oznacza, że panuje tam ogromna konkurencja. Możesz jednak skutecznie wypromować Twoje wideo, pamiętając o kilku ważnych kwestiach.

Trudno znaleźć dziś kogoś, kto nie słyszałby nazwy YouTube. Serwis wystartował w 2005 roku, a obecnie stał się już właściwie legendą wśród portali internetowych. Jednak duża popularność YouTube to także ogromna konkurencja pomiędzy użytkownikami, którzy umieszczają swoje materiały wideo w serwisie. Dlatego warto stosować przemyślaną strategię SEO nie tylko w stosunku do stron internetowych, ale również pozycjonować filmiki publikowane na YouTube. W takim przypadku mówi się o Video SEO. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że YouTube używa nieco mniej czynników rankingowych niż Google, a są to przede wszystkich takie elementy, jak między innymi długość filmu, komentarze, liczba subskrybentów, polubienia, słowa kluczowe w description i title. Oto kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę, pozycjonując materiał wideo na YouTube.

Nie bój się opisów

Użytkownicy, wstawiający filmiki na YouTube, mają dziwną tendencję do umieszczania niezwykle lakonicznych opisów tych materiałów wideo. To bardzo duży błąd i niewykorzystany potencjał SEO. Roboty indeksujące nie są w stanie obejrzeć filmików, dlatego bazują na opisie tekstowym. Od tego, co YouTube tam znajdzie, zależy także, jak wysoko umieści w swoim rankingu materiał wideo. Dlatego warto przygotować dopracowany starannie opis, który będzie interesujący dla ludzi i użyteczny dla robotów indeksujących. W takim tekście należy umieszczać słowa kluczowe, które zostaną użyte do pozycjonowania, również frazy z długiego ogona. Przy okazji wybierając słowa kluczowe, dobrze jest również sprawdzić, czy wykorzystuje je konkurencja i jak trudne są to frazy do wypromowania Twojego filmiku.

Buduj wokół siebie społeczność

Warto dołożyć starań, żeby zbudować społeczność skupioną wokół Twojego profilu. Algorytm YouTube przywiązuje dużą wagę do tego, jak użytkownicy reagują na Twoje materiały wideo. Jeśli lubią je oglądać, jest duża szansa, że twój profil będzie promowany w wynikach wyszukiwania. Ogromne znaczenie mają subskrypcje Twoich filmików. To wyraźny sygnał dla YouTube, że Twój content jest wartościowy i należy go promować, skoro użytkownicy chcą śledzić twoje materiały. Warto także zachęcać do like’owania filmików (można do tego namawiać na przykład pod koniec każdego materiału wideo).

Nie wolno zapominać również o przekierowywaniu ruchu z portali społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn) i o zdobywaniu wyświetleń od określonych społeczności. Oczywiście nie należy tego robić nachalnie, umieszczając wszędzie linki. Lepszym sposobem jest na przykład odpowiedzieć merytorycznie na czyjeś pytanie, dodając, że więcej informacji można znaleźć w danym materiale wideo. W ten sposób zwiększysz liczbę wyświetleń, co z kolei przełoży się na wyższa pozycję w wynikach wyszukiwania YouTube.

Pamiętaj, że duży ruch na Twoim profilu YouTube może także sprowadzić użytkowników na Twoją stronę internetową. Jeśli nie wiesz jednak, jak wykorzystać YouTube w swojej strategii marketingowej, zachęcamy do kontaktu. Na pewno pomożemy.