12 września 2019

Facebook – portal nie tylko społecznościowy

Facebook – portal nie tylko społecznościowy

Social media zrewolucjonizowały funkcjonowanie w internecie – zarówno w wymiarze społecznym, jak i marketingowym. Z samego Facebooka w Polsce korzysta niemalże 16 milionów osób, zaraz za nim jest Instagram, a na końcu – Twitter. Nie da się ukryć, że portale te stwarzają szereg możliwości promowania swojej działalności. Co więcej Facebook dawno już do prowadzenia takich działań został specjalnie przystosowany. Mając ten fakt na uwadze warto także zauważyć, że statystyki jasno twierdzą, że mediom społecznościowym poświęcamy dziennie aż dwie godziny – jak można wykorzystać te liczby w rozwoju własnego przedsiębiorstwa? 

Buduj relacje, bądź w kontakcie

Facebook jest doskonałym sposobem na budowanie i podtrzymywanie relacji zarówno ze swoimi klientami, jak i z użytkownikami, którzy dopiero mogą się nimi stać. Z początku, platforma ta nie była kojarzona z marketingiem, jednak prawie sto procent marketingowców jest zgodna co do tego, że prowadzenie konta na Facebooku jest istotnym czynnikiem wpływającym na rozwój przedsiębiorstwa i zwiększenie jego rozpoznawalności na rynku.

Dla współczesnego konsumenta kontakt z firmą, której jest klientem to niezwykle istotna kwestia. Możliwość wyrażenia opinii na fanpage’u czy zadanie pytania, na które w ciągu kilkunastu minut dostaniemy odpowiedź to czynniki zdecydowanie ocieplające wizerunek marki. Nie jest to jednostkowa sytuacja, prawie sto procent sklepów funkcjonujących na terenie Polski komunikuje się ze swoimi konsumentami właśnie poprzez swoją stronę na Facebooku. Co więcej, ponieważ ponad 10 milionów Polaków korzysta z Messengera na smartfonie jako podstawowej aplikacji do prowadzenia rozmów ze znajomymi, przedsiębiorcy równie chętnie odpisują na wiadomości za jej pośrednictwem.

Zwiększaj zasięg i widoczność

Co jednak, poza niezwykle ważnym kontaktem z klientami, może zapewnić nam prowadzenie działań promocyjnych w obrębie Facebooka czy Instagrama? Okazuje się, że odpowiednia widoczność w social mediach ma niemały wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania w przeglądarce. Mówiąc innymi słowy, im więcej uwagi przykładamy do tworzenia wizerunku w mediach społecznościowych, tym wyżej możemy być w rankingu wyszukiwarek. Social media marketing wychodzi więc poza same media społecznościowe i odczuwalnie poprawia nasze zasięgi.

Oczywiście największy zasięg możemy uzyskać dzięki stronie na Facebooku. Szacuje się, że przy odpowiednio prowadzonych działaniach, można go zwiększyć aż o 80 procent. Nie bagatelizujmy jednak Instagrama, z którego coraz chętniej korzystają Polacy, zwłaszcza ludzie młodzi, dostrzegają w tej aplikacji dużo możliwości – otrzymywanie bieżących informacji z życia swoich przyjaciół czy idoli ze świata muzyki lub kina to coś, co budzi zainteresowanie.

Media społecznościowe to również polecenia i rekomendacje pisane na naszym profilu, które wpływają na to, jak jesteśmy postrzegani przez innych użytkowników. Aż 70 procent osób posiadających konto na Facebooku odwiedza ten portal codziennie, zatem każda nowa rekomendacja pojawiająca się w obrębie naszego fanpage’a z pewnością nie umknie uwadze klientów. Zresztą, social media marketing to z założenia bardzo dynamiczny obszar. Aby skutecznie budować swoje zasięgi, powinniśmy poświęcać tym działaniom wiele czasu – kilka godzin w tygodniu na pewno sprawi, że nasza sprzedaż pójdzie w górę, podobnie ruch na stronie www.

Podobał Ci się wpis?

przycisk pikseo polub nas

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności