23 marca 2015

Facebook i profil firmowy

Facebook i profil firmowy

Prowadzenia profilu firmowego na Facebooku to, tak naprawdę, realizowanie precyzyjnie przygotowanej strategii w połączeniu z umiejętnością szybkiego reagowania na działania odbiorców; to jednocześnie dbanie o własny wizerunek i skuteczne pozyskiwanie klientów.
Facebook może być doskonałym miejscem na sprzedawanie produktów lub usług. Problem jednak w tym, że wymaga odpowiedniej strategii, przemyślanego planu działania i nietuzinkowych pomysłów. Dlatego nie wszystkie firmy potrafią wykorzystać potencjał Facebooka w sprzedaży i nie wiedzą, jak zachęcić użytkowników do dokonywania zakupów. A nieudolne próby sprzedawania czegokolwiek przynoszą, z reguły, efekt odwrotny do zamierzonego, łącznie z odpływem fanów. Tymczasem do realizacji celów sprzedażowych na Facebooku potrzebne jest odpowiednie podejście i zrozumienie potrzeb odbiorców w połączeniu z wysokiej jakości, oryginalnym contentem.

Okazja, by znaleźć klienta

Największe brandy stawiają na budowanie społeczności wokół siebie i na tworzenie silnych więzi z użytkownikami. Wykorzystują do tego różne działania, najczęściej związane z rozrywką (gry, śmieszne materiały, konkursy), ale również na podsuwanie porad, rozwiązań. W tym wypadku nie jest istotna jedna czy druga transakcja, ale długofalowa relacja.
Mniejsze firmy często nie mogą pozwolić sobie na tracenie żadnej okazji do zdobycia klienta i sprzedaży produktu, jeśli chcą w ogóle funkcjonować na rynku, ponieważ nie dysponują tak dużym zasobem kapitału, jak korporacje. Dlatego również Facebook powinien być dla nich nie tylko okazją do profesjonalnej, opartej na najwyższych standardach obsłudze klienta, ale również do zainicjowania transakcji.

Poznać fana i zaangażować go

Punktem wyjścia powinno być dokładne poznanie każdego fana profilu firmowego. Warto o nich wiedzieć jak najwięcej. Z jednej strony pozwoli to odpowiednio dopasowywać content i działania do ich potrzeb, a z drugie strony poznać to znaczy nawiązać silną więź. Jednak, żeby taka więź powstała nie wystarczy poznać kogoś, trzeba także dać się poznać samemu.
Tak naprawdę, skutecznie sprzedawać można, gdy wywoła się w kliencie odpowiednie zaangażowanie również pokazując, że się go docenia. Warto wykorzystywać informacje z zakresu psychologii konsumenta. Nie od dziś wiadomo, że klienci, a zwłaszcza klientki, kupują, przede wszystkim, oczyma. Dlatego warto umieszczać na profilu bardzo dobrej jakości zdjęcia oraz efektowne materiały wideo. Do tego przyda się krótki, intrygujący wpis oraz link, w który użytkownik będzie mógł kliknąć.

Znaczenie contentu

Nie warto umieszczać długich tekstów, bo i tak nikt ich nie przeczyta. Już lepiej umieścić do nich link. Dobrze sprawdzają się na Facebooku krótkie, syntetyczne przekazy w postaci kilku zwięzłych, ale ciekawych zdań, które wywołają zainteresowanie i będą sposobem na nawiązanie komunikacji. Oczywiście, w każdej branży sprawdzają się nieco inne rozwiązania, dlatego warto sprawdzić, co stosuje konkurencja.
Nie jest żadna tajemnicą, iż w publikowaniu na Facebooku ważna jest odpowiednia pora dnia, a nawet odpowiedni dzień tygodnia. Należy umieszczać nowy przekaz wtedy, gdy aktywność fanów jest największa, co jest szansą skutecznego przykucia ich uwagi. Dlatego właśnie konieczne jest analizowanie statystyk Facebooka. Dobrym pomysłem jest także zwiększanie zasięgu postów poprzez ich promowanie. W tym celu najlepiej użyć Menedżera Reklam, w którym można określić dokładnie grupę docelową.

Wezwać do działania!

Budowanie zaangażowania to pierwszy krok, żeby zamienić obecność na Facebooku w konkretną transakcję. Oczywiście, należy wystrzegać się wszelkiej nachalności lub jawnych działań reklamowych. Lepiej coś zasugerować w inteligentny sposób, niż zamieniać profil firmowy w tubę reklamową. Dlatego tak ważne jest odpowiednie konstruowanie postów z linkami, które po kliknięciu przeniosą na stronę z produktem. Ważne jest wzbudzenie zainteresowania, popartego odpowiednim, nośnym hasłem oraz wezwanie do działania.
Warto również wykorzystywać dostępne od niedawna przyciski na Cover Photo: zarezerwuj, kup teraz, skontaktuj się z nami, zagraj w grę, rejestracja, użyj aplikacji, zobacz film. Okazuje się, że użytkownicy Facebooka bardzo chętnie w nie klikają.
Mawia się, że obecność na Facebooku to konieczność. Warto jednak zadbać, żeby na samej obecności się nie skończyło. Zamiast prowadzić profil firmowy, bo tak robią wszyscy, warto wykorzystać potencjał tego portalu społecznościowego i dzięki odpowiednim działaniom, nie tylko budować relacje, ale również sprzedawać.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności