Długi ogon SEO

Long tail, czyli długi ogon to strategia znana od dawna w pozycjonowaniu. Nie warto jednak o nim zapominać, bo ciągle jest skuteczne. Internauci często wpisują długie frazy w wyszukiwarce i należy to wykorzystać.

Na pewno wielu z was słyszało określenie long tail, czyli długi ogon. To nic innego, jak długa fraza wprowadzana do wyszukiwarki. Internauci mają tendencję do wpisywania coraz dłuższych haseł, gdy korzystają z takich wyszukiwarek, jak Google. Dlaczego zadają sobie tyle trudu? Po prostu wiedzą już, że dłuższa fraza pozwoli im dotrzeć do bardziej precyzyjnych wyników, do wartościowych danych, bez potrzeby przekopywania się przez wiele stron ze spamem. Długie frazy mogą przyjmować różną postać, np. „spieniacz do mleka camry latter cr 4461”, „telewizor led samsung ue32j5100 full hd” itp. Jak widać, internauta dokładnie wie, czego szuka, wpisując tego typu frazę.

Kiedy zdecydować się na long tail?

Długi ogon SEO to szczególnie skuteczna strategia przy pozycjonowaniu dużych serwisów, szczególnie sklepów internetowych, gdzie mamy do czynienia z wielką ilością produktów. W takim przypadku każda z podstron z danym produktem może być pozycjonowana z użyciem long tail. To pozwoli sprowadzić do serwisu użytkownika, który już jest zainteresowany konkretnym modelem na przykład telewizora, a szuka tylko najlepszej oferty pod względem ceny i warunków dostawy. W przypadku takiego internauty mamy większą szansę na skuteczną sprzedaż, niż gdyby w serwisie pojawił się konsument, który wpisał w wyszukiwarce po prostu słowo „telewizor” i dopiero rozgląda się za jakimś interesującym modelem.

Nie można również zapominać, że optymalizowanie strony pod frazę long tail sprawia, iż serwis szybciej i łatwiej się pozycjonuje, jest bardziej przyjazny dla robotów indeksujących, a także z reguły charakteryzuje się niższym wskaźnikiem odrzuceń. Różne badania i statystyki pokazują również, że użytkownicy wchodzący na stronę poprzez frazy long tail, dłużej pozostają w serwisie i przeglądają dużą liczbę podstron. Nie bez znaczenia jest także to, że często pozycja w rankingu wyszukiwarki, osiągnięta dzięki długiej frazie, jest bardziej stabilna, niż przy SEO opartym na pojedynczych słowach kluczowych.

Dobór fraz z długiego ogona

Skuteczność strategii długi ogon SEO będzie wysoka tylko wtedy, gdy zostaną precyzyjnie i starannie dobrane frazy. Niestety, trzeba na to poświęcić niemało czasu, ale warto to zrobić, ponieważ zaniedbania na tym etapie mogą ograniczyć potem efekty pozycjonowania. Nie można podejmować pochopnych decyzji, warto dokładnie przeanalizować branżę i sprawdzić, czego dokładnie szuka nasza grupa docelowa. Powinniśmy znaleźć niszę i w niej starannie dobrać frazy. Warto sprawdzić przy tym, jakie long tail wykorzystuje konkurencja, co nie oznacza, że trzeba je kopiować, wręcz przeciwnie, warto się od niej odróżnić. To dlatego właśnie szukamy niszy, którą będzie można zagospodarować i którą pominęła konkurencja.

Dzięki frazom z długiego ogona, często można szybciej osiągnąć lepsze wyniki w pozycjonowaniu, niż próbując konkurować z innymi serwisami na bardziej popularne słowa kluczowe. Jeśli nie wiesz, jak dobrać frazy long tail do swojego serwisu, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy.