AdWords udostępnia różne rozwiązania, które mogą poprawić skuteczność twojej kampanii. Rozszerzenia reklam są jedną z możliwości. Sprawdź, czy warto ich używać.
Google AdWords oferuje reklamodawcom bardzo elastyczne narzędzia, które mogą zwiększyć efektywność działań marketingowych. Rozszerzenia należą właśnie do takich rozwiązań, które mogą pomóc podnieść współczynnik klikalności twoich reklam, a tym samym sprawić, że kampania AdWords stanie się naprawdę skuteczna.
Rozszerzenia to nic innego, jak specjalne opcje, o które możesz wzbogacić swoje reklamy. Dzięki nim, twój przekaz marketingowy zyska nowy wymiar, a ty przekażesz odbiorcy więcej informacji, które mogą dotyczyć różnych aspektów twojego biznesu, od tak prostych, jak dokładny adres twojej firmy, po ocenę twoich produktów lub usług.
Jak zwiększyć widoczność w AdWords?
O zaletach prowadzenia kampanii AdWords nikogo nie trzeba przekonywać. Jednak nie posiadając odpowiedniej wiedzy, można ponosić koszty reklamy, która nie jest efektywna. Dlatego należy nieustannie pracować nad poprawą skuteczności działań marketingowych, wykorzystując do tego również dodatkowe opcje dostępne w AdWords. Warto pomyśleć także o rozszerzeniu funkcjonalności reklam. Dzięki temu, piprawisz ich widoczność. Twój przekaz będzie, po prostu, zwracał większą uwagę. Mało tego, rozszerzenia mogą również wpłynąć na optymalizację wydatków reklamowych. Posiadając dodatkowe informacje (np. dokładny adres twojej firmy), jeszcze przed kliknięciem w reklamę klient będzie mógł podjąć decyzję, czy jest zainteresowany twoją ofertą. To ograniczy przypadkowość wejść, a tym samym nie poniesiesz niepotrzebnych kosztów. Wszystko to oznacza, że rozszerzenia mogą zwiększyć zarówno widoczność reklam, jak i ich klikalność.
Typy rozszerzeń
Rozszerzenia to bardzo bogata lista opcji, o które można wzbogacić twój przekaz reklamowy w sieci AdWords. Google podzieliło je na ręczne oraz automatyczne. W pierwszym przypadku możemy wybierać pomiędzy takimi elementami, jak:
aplikacje – można dołączyć link bezpośrednio do oferowanej przez ciebie aplikacji lub do sklepu z aplikacjami;
połączenia – przycisk pozwalający zadzwonić do twojej firmy;
lokalizacje – ułatwi klientom znalezienie twojego najbliższego sklepu, oddziału;
opinie – można zaprezentować pozytywne opinie dotychczasowych klientów;
linki do podstron – możesz dodać bezpośrednio link do podstron, co pozwoli klientom szybciej dotrzeć do wybranej kategorii;
objaśnienia – wyświetlanie pod reklamą krótkiej zachęty do zapoznania się z ofertą.
W przypadku rozszerzeń automatycznych masz do wyboru:
oceny klientów – możesz zaprezentować pozytywne opinie tych, którzy już skorzystali z twojej oferty;
poprzednie odwiedziny – jeśli użytkownik już kiedyś odwiedził twoją stronę, przypomnisz mu o tym;
ocena sprzedawcy – pokaż, jak oceniana jest twoja firma;
rozszerzenia społecznościowe – możesz pochwalić się, ile osób obserwuje twój profil w Google+;
dynamiczne rozszerzenie informacji – tutaj możesz dorzucić dodatkowe informacje na temat twojej strony.
Korzystanie z rozszerzeń
Jak już, zapewne, zorientowałeś się, z niektórych rozszerzeń skorzystasz, ustawiając je ręcznie, inne są zautomatyzowane. W tym ostatnim przypadku Google samo dodaje rozszerzenia, opierając się na prognozach. Ważne jest to, że nie musisz płacić dodatkowo za te opcje, ponieważ ponosisz tylko koszty kliknięć. Pamiętaj jednak, że nie musisz korzystać ze wszystkich rozszerzeń. Wybierz te, które mogą być najbardziej przydatne. To często zależy od charakteru twojego biznesu.
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: