03 listopada 2014

Czy przyszłość należy do Content Marketingu?

Czy przyszłość należy do Content Marketingu?

Ostatnia aktualizacja algorytmu Panada po raz kolejny potwierdziła duże znaczenie wartościowych treści na stronach internetowych. Już nie każdy Content is King, ale tylko wysokiej jakości.
Content marketing pokazuje swoją siłę w nowej rzeczywistości funkcjonowania sieci, po Pandzie i Pingwinie. Badania pokazują, że w zeszłym roku większość firm B2B w Stanach Zjednoczonych używało tego rodzaju działań marketingowych. Dobra strategia wykorzystania content marketingu pozwala uzyskać doskonałe wyniki nie tylko w generowaniu leadów sprzedażowych, ale także w zwiększaniu ruchu na stronie.

Istota content marketingu

Jak wspomnieliśmy, ogromne znaczenie ma tu wartościowa treść. Jednak to nie wszystko. Trzeba jeszcze z tym contentem trafić do wybranej grupy docelowej, która doceni treść i będzie się angażowała, np. w komentowanie lub przesyłanie dalej linków do naszego materiału. Tak naprawdę, chodzi głównie o to, żeby nie tyle szukać samemu odbiorców, ile dać się znaleźć.
Conent marketing nie może ograniczać się do jednostronnego przekazu. Ważne, żeby treść wzbudzała emocje, rozwiązywała konkretne problemy albo stawiała śmiałe, być może nawet kontrowersyjne, tezy. Dzięki temu uzyskamy pożądane efekty, polegające na zaangażowaniu odbiorców.
Content marketing korzysta nie tylko ze strony docelowej, ale również z portali branżowych, blogów, z mediów społecznościowych. Wszędzie tam może i powinien pojawić się ekspercki content, nawiązujący do produktu lub usług klienta firmy marketingowej.
Wszystkie te działania mają prowadzić do budowania silnych relacji danej firmy z odbiorcami contentu, do kształtowania wizerunku i wiarygodności marki, a w konsekwencji do stymulowania działań konsumenckich. Interesująca, wartościowa treść może pomóc w przekonaniu użytkownika do wypełnienia formularza kontaktowego lub, po prostu, do dokonania zakupu produktu albo usługi.

Czy content pomaga w pozycjonowaniu?

Zdecydowanie tak, ale tylko ten wartościowy, ekspercki i wysokiej jakości. Google stara się, chociażby poprzez algorytm Panda, wpływać skutecznie na promowanie takich właśnie treści i obniżanie pozycji tych o zdecydowanie gorszej jakości. Dziś SEO Copywriting to już nie pisanie spamowych tekścików przepełnionych słowami kluczowymi, ale artykuły opisujące konkretne tematy w sposób fachowy i interesujący.
Wciągający content przekłada się na czas spędzony przez internautę na danej stronie, a dla Google to również ma duże znaczenie i podpowiada, że warto taki serwis promować wyższą pozycja na liście wyszukiwania.
Nie oszukamy Google już także nienaturalnym rozkładem fraz kluczowych, ponieważ mechanizmy wyszukiwarki coraz lepiej rozpoznają powiązania synonimów i rozpoznają kontekst. Dlatego dobrze opracowany content jest jednym z kluczowych elementów na etapie poprawiania i modyfikacji strony, zanim zaczniemy inne działania SEO.
Wydaje się, że jednak nie tylko teraźniejszość, ale również przyszłość należy do wartościowego contentu i związanych z nim strategii marketingowych. Zaczyna to rozumieć coraz więcej osób działających w Internecie. Okazuje się, że zawsze warto stawiać na jakość.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności