Jeśli nie posiadasz wiedzy na temat SEO, powinieneś zapoznać się z tym artykułem. Dzięki temu być może unikniesz błędów i uchronisz się przed agencjami, obiecującymi rezultaty, co do których w rzeczywistości nie można mieć żadnej gwarancji. Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę Google może dostarczyć Ci wielu nowych klientów. By jednak te działania przyniosły zamierzony efekt, muszą być wykonane profesjonalnie. Wybór agencji jest więc kluczowy.
Jeśli chcesz być w TOP3…
Musisz mieć świadomość, że widoczność w wyszukiwarce nie jest czymś, czego można oczekiwać natychmiast. Jeśli zależy Ci na szybkiej akcji promocyjnej, lepiej zleć agencji stworzenie kampanii AdWords. Wówczas Twoja płatna reklama będzie widoczna od razu. W przypadku SEO musisz jednak uzbroić się w cierpliwość. Więcej informacji na temat różnic między AdWords a SEO, znajdziesz w tym artykule.
Poza tym nie oczekuj, że dobra firma pozycjonująca da Ci jakąkolwiek gwarancję, co do pozycji. Na Twoją widoczność w Google wpływa zbyt wiele czynników, żeby móc jednoznacznie stwierdzić, że będziesz w TOP10 albo TOP3, chyba, że agencja specjalizuje się dodatkowo w jasnowidzeniu. W innym wypadku powinna zapalić Ci się czerwona lampka w głowie, kiedy ktoś gwarantuje Ci konkretny rezultat. Nikt przecież nie zna algorytmu Google.
Oczywiście, powinieneś wymagać, aby agencja poprawiła Twoją widoczność w wyszukiwarce i sprawiła, że klienci wreszcie Cię znajdą. SEO to nie jest jednak ta dziedzina, w której świetne wyniki osiąga się z dnia na dzień. Jeśli ktoś twierdzi inaczej, najprawdopodobniej Cię naciąga. Wszyscy chcą być na pierwszym miejscu i właśnie ze względu na to, że chce tego każdy, nie każdy może.
Żeby mieć pewność, że wybrana przez Ciebie agencja rzeczywiście pracuje na Twój sukces, zadbaj o to, aby podpisana umowa wystarczająco Cię zabezpieczała. Istnieją różne formy rozliczania się. Możesz na przykład płacić za osiągnięte pozycje, dzięki czemu będziesz wiedział, za co konkretnie ponosisz koszty. Jest jednak opcja, że akurat dla Twojej firmy lepiej sprawdzi się inny typ współpracy, np. abonament. W ramach tego modelu będziesz co miesiąc płacić stałą kwotę, niezależnie od tego, jakie będą wyniki pozycjonowania. Jeszcze inne możliwości stwarza rozliczenie hybrydowe, które może być na przykład połączeniem abonamentu z płatnością za pozycje konkretnych fraz kluczowych. Można też umówić się z agencją na hybrydę innych modeli rozliczania. Ich rodzajów jest bowiem znacznie więcej. Istotne, aby wybrać ten, który jest najbardziej korzystny w danym przypadku.
Dobór słów kluczowych pod SEO
Warunki, które zaproponuje Ci agencja powinny być dobrane indywidualnie. Koszt pozycjonowania popularnej frazy kluczowej różni się od tego, który ponosi agencja, chcąc zwiększyć widoczność bardziej niszowych słów. Przedsiębiorstwo, które gra fair play, musi zaproponować Ci warunki dostosowane do potrzeb Twojej firmy. Mierz jednak siły na zamiary. Żeby osiągnąć takie efekty, które zadowolą obie strony, nie upieraj się na siłę przy swoim, ale negocjuj!
Agencja SEO musi poświęcić czas na przygotowanie oferty stworzonej specjalnie dla Ciebie. Powinna ona uwzględniać warunki panujące w branży, konkurencję, grupę docelową, Twój budżet i wiele innych zmiennych. Dzięki temu otrzymasz między innymi najlepiej dobrane słowa kluczowe. Jeśli nie znasz się na ich doborze, to pozostaw go agencji. Kiedy jednak firma zaproponuje Ci wyłącznie ogólne, jednowyrazowe frazy takie jak „kurtka”, a Ty oferujesz wyłącznie odzież damską, nie ufaj temu usługodawcy. Pozycjonowanie zbyt ogólnych słów kluczowych będzie Cię dużo kosztować i nawet w przypadku sukcesu, konwersja na Twojej stronie internetowej znacząco się nie zmieni.
Dużo lepiej w takim przypadku dokładnie określić, o jaki produkt chodzi i stworzyć na przykład frazę: „kurtka damska”, a ponieważ większość sklepów nie może konkurować na tego typu słowa kluczowe z sieciówkami, dobrze będzie dodać jeszcze jakieś określenie wspomnianej kurtki damskiej, np. zimowa czy modna. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule rodzaje fraz kluczowych.
Jeśli szukasz dobrej agencji interaktywnej, która wykona dla Ciebie pozycjonowanie, optymalizację strony czy przeprowadzi skuteczną kampanię AdWords, to dobrze trafiłeś. Mamy najlepszych specjalistów od płatnych reklam w Google, a działania SEO poparte są naszymi wieloletnimi doświadczeniami. Poza tym na bieżąco śledzimy obecne trendy i testujemy nowe rozwiązania. Jeśli jeszcze masz wątpliwości, niech mówią za nas słowa naszych klientów.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Powiązane wpisy
Darmowa wycena: