07 kwietnia 2015

Blog, a pozycjonowanie

Blog, a pozycjonowanie

Obecnie blogowanie to bardzo popularne zajęcie. Czasem można odnieść wrażenie, że blogi piszą niemal wszyscy, od ludzi, którzy chcą się podzielić swoją wizją świata, po firmy budujące pozycję eksperta. Jednak blog, podobnie jak inne serwisy internetowe, wymaga pozycjonowania.
Pisanie blogów to, przede wszystkim, moda, ale również narzędzie skutecznego budowania wizerunku, szczególnie z wykorzystaniem strategii content marketingu. Blogi dawno już przestały być tylko internetowymi pamiętnikami, w których ludzie dzielili się swoimi pasjami i pomysłami. Teraz stały się częścią strategii prowadzenia biznesu, a niektórzy blogerzy zyskali status zamożnych celebrytów. Inaczej mówiąc, blogowanie stało się, w niektórych przypadkach, dochodowym zajęciem. Jednak warunkiem jest zdobycie dużego grona czytelników, a potem utrzymanie ich zainteresowania. W zdobyciu odpowiedniej liczby odbiorców pomocne będzie bez wątpienia pozycjonowanie.

Strategia blogowania

Blog, podobnie jak inne strony www, pozycjonuje się poprzez cały szereg różnorodnych działań. Lepiej pasuje tutaj słowo „strategia”. To właśnie ona obejmuje wszystkie te działania, które mają wpłynąć na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce. Oczywiście, istotne jest, by znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników związanych z daną frazą, bo na dalsze strony mało kto zagląda. Żeby zacząć zarabiać duże pieniądze na pisaniu bloga, trzeba być jak najwyżej w wynikach Google, a tym samym zdobyć duży ruch. To wszystko potem przekłada się na zainteresowanie reklamodawców oraz na możliwość tworzenia postów sponsorowanych, za jakie firmy potrafią płacić naprawdę duże pieniądze najpopularniejszym blogerom.

Pozycjonowanie postów

W przypadku blogów warto skupić się na pozycjonowaniu pojedynczych postów. Ich duża popularność przełoży się na popularność całego bloga. Jest to skuteczna strategia, która pozwoliła osiągnąć sukces wielu blogerom. Na czym skupić uwagę? Przede wszystkim, jeszcze przed napisaniem postu warto ściśle określić frazę lub frazy kluczowe, które staną się fundamentem danego wpisu i będą determinowały całą treść. Frazy takie wpłyną pozytywnie na proces pozycjonowania.

Słowa jako klucz

Warto również zamieszczać słowa kluczowe w tytułach postów, mają wtedy większą moc. Jednak należy uważać, żeby te tytuły nie były zbyt długie, lecz raczej chwytliwe, czasem intrygujące, zwracające uwagę. To samo dotyczy śródtytułów. Oczywiście, nie oznacza to, że w każdym musi być fraza kluczowa. Z ich ilością również nie należy przesadzać. W każdym razie warto jeszcze pomyśleć o słowach kluczowych w opisie postów. Warto podobnie postępować w przypadku zdjęć, umieszczając frazy kluczowe w ich tytułach.

Praca nad postem

Jak długi powinien być wpis? W tej kwestii stanowiska są podzielone. Najlepiej wychodzić z założenia, że poruszany temat powinien być w miarę dobrze opisany i zanalizowany, nie za krótko, ale również nie przesadzając z długością. Często przyjmuje się, że wpis powinien mieć minimum 300 słów, a wspomniane wcześniej słowa kluczowe dobrze, jeśli pojawiają się 2 lub 3 razy w tekście.
Warto również pod postem umieszczać wpisy powiązane z danym tematem, które mogą zainteresować odbiorcę, tym samym przedłużając jego wizytę na blogu oraz poprawiając statystyki innych wpisów. Przez cały czas, wszak, kierujemy się zasadą, że wypozycjonowanie postów w efekcie powoduje podniesienie pozycji całego bloga.

Nieśmiertelny WordPress

Ciągle bardzo popularny i chętnie wykorzystywany do blogów jest WordPress. Gdy zdecydujemy się na ten CMS, warto zadbać o zaopatrzenie się we wtyczki związane z SEO. Korzystanie z różnych platform do blogów jest dobre dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z blogowaniem i traktują to jako hobby. Natomiast, jeśli ktoś myśli o blogu w kategorii biznesowej, powinien zaopatrzyć się we własną domenę, dobry serwer oraz odpowiedni CMS. Wtyczki SEO, o jakich wspomnieliśmy, są koniecznością i bardzo ułatwiają działania związane z pozycjonowaniem. Z reguły takie wtyczki sprawdzają, jak blog jest widziany przez Google, a do tego pomagają w optymalizacji postów. Oczywiście, wtyczki należy najczęściej odpowiednio skonfigurować, by ich działanie było jak najbardziej efektywne.

Narzędzia analityczne

Tak, jak w przypadku innych stron, również w przypadku blogów warto korzystać z takich narzędzi, jak Google Analitics czy Google Webmaster Tools. Dzięki nim, można wygodnie analizować ruch na blogu oraz sprawdzać źródło tego ruchu. Warto analizować, jakie frazy kluczowe przyciągają najwięcej użytkowników, a tym samym, jakie tematy najbardziej interesują internautów. Wiedzę tę należy wykorzystać przy pisaniu kolejnych postów.

Oceń ten artykuł

Średnia ocen użytkowników 0 / 5. Ilość głosów użytkowników 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Darmowa wycena:

    *Wyrażam zgodę na otrzymywanie treści marketingowych i informacji handlowych od Pikseo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej ) w celu promocji usług Pikseo w tym m.in. przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.
    Polityka Prywatności