Stworzyliście świetną aplikację mobilną, ale nie wiecie, jak pokonać konkurencję i przebić się z waszym produktem do użytkowników? Warto wykorzystać Google AdWords do promocji.

Jak wyliczył koncern Ericsson w „Mobile Report”, w 2014 roku 2,6 mld osób na świecie wykorzystywało smartfony, a do roku 2020 liczba ta ma zwiększyć się do 6,1 mld użytkowników. Amerykańska firma badawcza We Are Social w dorocznym raporcie ” Digital, Social and Mobile” zwraca uwagę, że już w styczniu 2015 roku liczba użytkowników telefonów komórkowych wzrosła o 5% w ujęciu rocznym, czyli o 185 mln osób. Ciekawe dane znaleźć można także na temat polskiego rynku. TNS Polska sprawdził, że w kwietniu 2015 roku poziom penetracji smartfonów w naszym kraju wynosił 58%. Te wszystkie dane pokazują, jak ważnymi klientami stają się użytkownicy mobilni, również w obszarze aplikacji mobilnych. Amerykańska firma analityczna eMarketer wyliczyła, że właściciele smartfonów spędzają więcej czasu, używając aplikacji mobilnych, niż przeglądając strony mobilne. To wszystko sprawia, że warto walczyć u uwagę mobilnego klienta, ale także należy liczyć się z dużą konkurencją. W promocji aplikacji mobilnych bardzo dobrze sprawdzają się kampanie AdWords.

Zdobywanie nowych klientów

Dzięki Google AdWords można nie tylko promować aplikacje mobilne wśród dotychczasowych klientów oraz szukać nowych, ale także można angażować użytkowników do korzystania z waszego produktu, zwiększać liczbę instalacji i sprawdzać skuteczność działań promocyjnych. Oczywiście, zanim rozpoczniecie jakiekolwiek kampanie marketingowe, należy dokładnie ustalić grupę docelową, czyli do kogo kierujecie swój przekaz.

Na pewno warto promować aplikację mobilną poprzez AdWords w wyszukiwarce Google. Badania przeprowadzone przez Ipsos MediaCT pokazują, że co czwarty internauta znajduje nowe aplikacje, dzięki wynikom wyszukiwania. Oczywiście, należy tu dobrać jak najbardziej trafne słowa kluczowe, na podstawie których reklama będzie pojawiała się na liście wyników Google. Należy również zwrócić uwagę, że reklamy takich aplikacji wyświetlą się tylko na kompatybilnych urządzeniach, na których nie ma jeszcze zainstalowanego danego programu. Jest to więc przekaz skierowany do nowych klientów (typ kampanii „Instalacje aplikacji mobilnych”).

Wzrost zaangażowania

Kampanie Google AdWords można jednak również wykorzystywać do zachęcania użytkowników, żeby używali waszych aplikacji mobilnych. Wtedy należy skoncentrować się na kampaniach typu „Zaangażowanie w aplikację mobilną”. Dzięki temu, dopasujecie przekaz reklamowy do osób, które już ściągnęły waszą aplikację. W takim przypadku warto zaktywizować użytkowników, przypominając o swoim produkcie, a także oferując dodatkowe bonusy dla aktywnych klientów.

Na koniec należy jeszcze dodać, że kampanie aplikacji z wykorzystaniem AdWords powinny być prowadzone nie tylko w wyszukiwarce, ale również w sklepie Google Play, z wykorzystaniem stron partnerskich, jak również w serwisie YouTube. Warto także powalczyć o klientów, którzy są w naszej grupie docelowej, ale używają konkurencyjnych produktów. W tym przypadku należy wykorzystać AdMob – aplikacje mobilne, które pozwalają na wyświetlanie reklam i tam ustawić odpowiednie kryteria wyświetlania przekazu marketingowego, np. miejsce docelowe (kategorie aplikacji), dane demograficzne itd.

Żeby kampania AdWords odniosła sukces, musi zostać dokładnie przygotowana, a jej wyniki powinny być na bieżąco analizowane tak, by można wprowadzać szybko niezbędne korekty. Jeśli potrzebujecie profesjonalnego wsparcia w tym zakresie, zapraszamy do kontaktu z Pikseo.