Skuteczność kampanii AdWords zależy od wielu różnych czynników, także od jakości przygotowanej kreacji z przekazem marketingowym. Jednym z jego najważniejszych elementów jest Call To Action. Jak przygotować skuteczne wezwanie do działania?

„Kup teraz!”, „Sprawdź tutaj!”, „Zapisz się już dziś!” – to tylko kilka przykładów Call To Action, jakie można najczęściej znaleźć w płatnych wynikach wyszukiwania Google. Wszystkie te hasła mają jeden cel: wywołać reakcję odbiorcy, sprowokować go do działania. Nie jest jednak bez znaczenia, jak tworzy się Call To Action. By było skuteczne i wpływało na wzrost konwersji, musi spełniać pewne wymogi.

Call To Action jako integralna część reklamy

Dobrze skonstruowane wezwanie do działania wpływa pozytywnie zarówno na nadawcę przekazu (stworzył skuteczny komunikat marketingowy, z którego czerpie korzyść), jak i na odbiorcę, któremu CTA podpowiada, co należy zrobić z daną reklamą – kupić, zapisać się na listę mailingową, poznać szczegóły oferty itd. Call To Action jest więc rodzajem drogowskazu. Nas jednak interesuje przede wszystkim spojrzenie na wezwanie do działania z punktu widzenia reklamodawcy. Ten chce przede wszystkim, żeby internauta wykonał pożądaną przez niego czynność, a gdy to się stanie, można uznać, iż reklama AdWords spełniła swoją rolę.

Jak wiadomo, pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Dotyczy to również przekazu marketingowego. Zanim odbiorca kliknie w link i wykona pożądaną czynność, zapoznaje się z treścią reklamy. Jej forma, struktura i kompozycja powinna kierować odbiorcę w kierunku czynności, którą ujawnia się w Call To Action. Przekaz musi tworzyć z wezwaniem do działania harmonijną i logiczną całość tak, by informacja w Call To Action była wręcz oczywista i by odbiorca wykonał czynność niemal intuicyjnie.

Czym kierować się, tworząc wezwanie do działania?

Jak tworzyć skuteczne wezwanie do działania? Przede wszystkim musi to być hasło, które z jednej strony będzie wezwaniem do czynności, a z drugiej jednoznacznie powie odbiorcy, co się stanie, gdy ten kliknie w link. Zamiast pisać po prostu „Kliknij!”, które w rzeczywistości nic nie mówi i nie ma w tym przekazu, lepiej sprecyzować Call To Action (np. „Zapisz się do newslettera!”, „Wypełnij wniosek kredytowy!”, „Poznaj nasze ceny!” itd.). To pozwoli skutecznie zaangażować internautę, jeśli ten jest zainteresowany danym produktem lub usługą. Po przeczytaniu przekazu, powinien czuć potrzebę wykonania czynności, którą podpowie mu wezwanie do działania.

Błędem jest umieszczanie w reklamie więcej, niż jednego Call To Action. Reklama ma tylko kilka sekund na przekonanie użytkownika do działania, dlatego przekaz musi być jasny, precyzyjny i koncentrować się tylko na jednym, ale za to silnie oddziałującym wezwaniu do działania. Zamiast pisać na przykład „Zadzwoń lub zapisz się do newslettera!”, lepiej umieścić w wezwaniu do działania tylko jedną z tych możliwości. Niech odbiorca nie zastanawia się, czy zadzwonić, czy zapisać się, niech po prostu wykona jedną z tych czynności.

Zasygnalizowaliśmy tutaj, na co zwracać uwagę, tworząc Call To Action, jednak skuteczne wezwanie do działania zależy także od całości przekazu marketingowego, dlatego najlepszym sposobem na znalezienie najlepszego wezwania do działania jest testowanie różnych wersji reklam i analizowanie ich wyników.