Wiele firm ogranicza swoją obecność w social media do założenia profilu na Facebooku. Są też i takie, których próżno szukać na jakimkolwiek portalu społecznościowym. Jak to mówią: nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz! Czy to prawda?

Co ma Facebook, czego nie ma Google?

Charakterystyka grup docelowych wybranych spośród użytkowników Facebooka i osób, które wchodzą na Twoją stronę internetową dzięki pozycjonowaniu, jest odmienna. Działania SEO i reklama płatna w wynikach wyszukiwania nastawione są na internautów bardziej zdecydowanych. Są to osoby, które już szukały tego, co możesz im zaoferować.

Z kolei grupy facebookowe to użytkownicy o mniej skonkretyzowanych preferencjach, którzy także mogą wkrótce zasilić grono Twoich klientów. Musisz jednak przekonać ich, że Twój produkt lub usługa pomogą im w rozwiązaniu problemu albo zwiększą komfort życia.

Skoro pozycjonowanie czy reklama AdWords trafiają do bardziej zdecydowanej grupy odbiorców, dlaczego masz działać na Facebooku? Często jest bowiem tak, że osób, które szukają konkretów jest po prostu za mało. Jeśli będziesz publikować treści nie tylko na swojej stronie internetowej, ale również w mediach społecznościowych, zwiększysz tym samym grono potencjalnych klientów. To proste! Zyskujesz wówczas bardziej kompleksową strategię reklamową, która skierowana jest zarówno do tych, którzy już wiedzą, czego chcą, jak i do tych, którzy dopiero poszukują.

Poza tym media społecznościowe mają też inne plusy:

1. Twoi klienci już tu są

Pierwsza rzecz, to fakt, że Twoi klienci korzystają z mediów społecznościowych. Jest tu na pewno duża ich część. Wyjątek mogą stanowić osoby starsze, choć i one coraz częściej uaktywniają się w Internecie. Jeśli zaś produkujesz rzeczy dla małych dzieci, to i tak zależy Ci przecież na uwadze rodziców, którzy podejmują decyzje zakupowe. Wystarczy zatem, że skierujesz kampanię do osób mających potomstwo. Owszem, nie wszystkie grupy docelowe można łatwo skłonić do aktywności na Facebooku, ale warto próbować do nich dotrzeć. Jeśli jeszcze tego nie robisz, codziennie tracisz klientów.

Ludzie, którzy mogą być zainteresowani tym, co oferujesz, są aktywni na Facebooku, Instagramie czy Youtube, więc czas, abyś to wykorzystał. Część działań możesz podjąć bezpłatnie albo zatrudnić agencję, żeby to ona zajmowała się prowadzeniem Twojego fanpage’a. Istnieje również możliwość stworzenia atrakcyjnych kampanii reklamowych dostosowanych do konkretnego medium i grupy docelowej.

2. Wyjdź naprzeciw klientom

Social media umożliwiają kontakt, który nie jest tak formalny jak wówczas, gdy użytkownik wchodzi bezpośrednio na Twoją stronę internetową. Można to porównać do dwóch sytuacji: ktoś odwiedza Cię w domu albo spotykacie się na neutralnym gruncie. Ten drugi przypadek to właśnie kontakt z klientem na Facebooku. Czuje się on tutaj pewniej i dzięki temu dużo łatwiej jest nawiązać satysfakcjonujący dla obu stron kontakt. Facebook jest przestrzenią publiczną, w której możesz porozmawiać z klientem, ale też znaleźć współpracowników czy inwestorów.

Co zyskujesz, opracowując strategię działań na Facebooku? Przede wszystkim budujesz relację. Jeśli zależy Ci na kliencie lojalnym, który będzie przywiązany do Twojej marki, to właśnie dzięki social media możesz go mieć. Klienci z wyszukiwarki są bardziej zdecydowani, ale też trudniej ich na stałe przekonać do jednej firmy. Jeżeli zaś stworzysz wokół swojego produktu lub przedsiębiorstwa aktywną społeczność, masz szansę zyskać o wiele więcej niż jednorazowe zwiększenie sprzedaży.

3. Źródło informacji dla wielu grup

Media społecznościowe stały się jednym z kluczowych źródeł informacji. Powiadamiają o wydarzeniach, zapowiadają, dostarczają wiedzę. Co więcej, duża grupa ludzi traktuje Facebooka jako rzetelne medium. Podobnie jest z LinkedIn, jeśli chodzi na przykład o newsy branżowe.

Wiesz już, że Twoja grupa docelowa szuka na Facebooku konkretnych treści? Zatem dostarcz je! Możesz na przykład stworzyć reklamę, która nakłoni ludzi do zapisu na Twoją listę mailingową. Zaoferuj im darmowego ebooka z wiadomościami z branży, w której działasz. Stwórz krótki, wartościowy poradnik, który będzie dostępny dla subskrybentów Twojego newslettera.

4. Rozpoznawalność marki

Nikomu nie trzeba przedstawiać marek: Coca-Cola, Nike czy Biedronka. A czy Twoją firmę ktoś kojarzy? Oczywiście, mając lokalny biznes, nie potrzebujesz światowego rozgłosu. Warto jednak zwiększyć rozpoznawalność marki na obszarze, na którym działasz. Media społecznościowe są świetnym narzędziem do tego celu.

Możesz stworzyć konto firmowe na Instagramie i udostępniać tam zdjęcia ze swojej kawiarni. Możesz dyskutować z klientami biznesowymi na LinkedIn na temat nowinek w branży IT. Na Facebooku możesz stworzyć grupę osób zainteresowanych psią modą. Masz niemal nieograniczone możliwości. Zastanów się, co może przynieść korzyść jednocześnie społeczności i Tobie. Gdzie najłatwiej będzie Ci dotrzeć do interesującej Cię grupy ludzi?

5. Dokładne targetowanie reklam

Plusem Facebooka jest możliwość bardzo szczegółowego dopasowania reklamy do odbiorców. Dzięki temu wydajesz mało, a trafiasz do konkretnej grupy. Oczywiście, musisz najpierw wiedzieć, kim są Twoi klienci. Kiedy już sobie to ustalisz, przekonasz się, że FB to dobra inwestycja. Trzeba jednak spędzić trochę czasu na nauce korzystania z narzędzi do tworzenia reklam i testowaniu różnych rozwiązań. To pozwoli na ograniczenie ponoszonych kosztów i precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.

Jeśli chciałbyś mieć reklamy na Facebooku, a nie masz do tego głowy, to zapraszamy do skorzystania z naszej nowej oferty social media. Zajmiemy się tworzeniem i promowaniem wartościowych treści z Twojej dziedziny. Poprowadzimy za Ciebie fanpage i zwiększymy zainteresowanie użytkowników.

Zachęcamy do podania numeru telefonu, oddzwonimy.

Więcej artykułów na temat mediów społecznościowych znajdziesz pod linkiem: https://pikseo.pl/category/social-media/.